arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۹

رییس هیات‌مدیره بانک ملی: یکی از اهداف اصلی ایجاد «ملی پلاس» تعامل بانک ملی با جوانان و مجموعه‌های دانش‌بنیان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولین شعبه تمام دیجیتال بانک ملی با رویکرد تعامل محور و عرضه نوینی از بانکداری در ایران 21 دی‌ماه افتتاح شد. شعبه‌ای از بانک ملی که «ملی پلاس» نام‌گرفته و در آن مشتریان با حضور در بانک صورت متفاوتی از خدمات بانکی را تجربه می‌کنند، بانکی که هیچ پول کاغذی در آن نیست اما درعین‌حال تمام نیازهای مشتری را در به‌روزترین شکل ممکن پاسخگو است. برای صحبت بیشتر در رابطه با «ملی پلاس» با «عباس شفیعی» رییس هیات‌مدیره بانک ملی ایران به گفتگو نشستیم.

چه شد که بانک ملی ایران لزوم حرکت پیشرو در حوزه بانکداری دیجیتال را احساس کرد و دست به ایجاد شعبه «ملی پلاس» زد؟

بانکداری دیجیتال طی سال‌های گذشته در ایران آن‌طور که بایدوشاید موردتوجه قرار نگرفته و مغفول بوده است. بانک ملی ایران با این اقدام که شروع یک‌روند برای هرچه بیشتر دیجیتالی شدن خدمات بانکی است، تلاش دارد تا صورت نوینی از بانکداری در تراز جهانی را به مشتریان ارائه کند.

البته روند خدمات‌دهی الکترونیک و دیجیتال بانک ملی ایران در طی سال‌های اخیر با ایجاد تعداد قابل‌توجهی از اپلیکیشن‌ها نرم‌افزارهای تحت وب و سخت‌افزارهای متعدد آغازشده و ما در بانک ملی با این ابزارها حجم قابل‌توجهی از خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم. بااین‌همه اما نیاز به گسترش فعالیت‌ها در حوزه بانکداری الکترونیک و دیجیتال کماکان احساس می‌شد.

«ملی پلاس» اولین گام و همچنین در حال حاضر مهم‌ترین گام ما برای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و دیجیتال است و با استفاده از آن می‌توانیم با بروزترین شیوه‌های جهانی به مشتریان خدمت‌رسانی کنیم و همچنین سامانه‌هایی چون «ملی شو» که طی سال‌های اخیر به راه انداخته‌ام را نیز هرچه بیشتر معرفی و مورداستفاده هم‌وطنان قرار دهیم.

در مراسم افتتاحیه «ملی پلاس» شما و همکارانتان به ارتباط هرچه بیشتر با قشر جوان اشاره‌هایی داشتید. چه شده که چنین نیازی برای گسترش سطح تعامل با این قشر در بانک ملی شکل‌گرفته است؟

امروز قشر جوان در کشور ما نگرش متفاوتی نسبت به خدمات‌گیری بانکی دارد و آن‌هم به این سبب است که بسیاری از جوانان بیش از دیگر سنین خدمات‌گیری‌های خود را عمدتاً در بستر مجازی انجام می‌دهند و هر جا نیز این بستر فراهم نیست انتظار ایجاد آن را دارند. ما با ایجاد شعبه «ملی پلاس» نه‌تنها در پی این هستیم که بستر گسترده‌تری از خدمات بانکداری را در قالب الکترونیک و دیجیتال در اختیار قشر جوان قرار دهیم بلکه تلاش داریم در همین بستر بتوانیم ایده‌های نوتری نیز از آن‌ها برای ارائه خدماتمان دریافت کنیم.

موضوع دیگری که به نظر می‌رسد بسیار موردتوجه بانک ملی در ایجاد «ملی پلاس» قرار دارد، توجه به مجموعه‌های دانش‌بنیان است. از چه روی این مجموعه‌ها در کانون توجه شما قرارگرفته است؟

می‌دانیم که توجه به مجموعه‌های دانش‌بنیان یک هدف و تکلیف ملی است. به همین سبب بانک ملی ایران به‌عنوان یک بانک، ملی و مردمی تکلیف خود می‌داند در حمایت از آن‌ها بکوشد.

این موضوع البته سوی دیگری هم دارد و آن‌هم نیاز بانکداری کشور ازجمله بانک ملی ایران برای همکاری و همیاری با این مجموعه‌ها است. ما برای توسعه ایده‌های نوین بانکداری به این مجموعه‌ها نیازمندیم و علاقه فراوان داریم که ارتباط خود را با مجموعه‌های دانش‌بنیان بیش از گذشته گسترش دهیم.

البته شکل‌گیری «ملی پلاس» نیز خود به نحوی ماحصل سطحی از تعامل با برخی از این مجموعه‌های دانش‌بنیان است. بااین‌همه اما ما در ابتدای این مسیر هستیم و باید در ادامه سطح تعامل خود با مجموعه‌های دانش‌بنیان را وسیع‌تر کنیم.

«ملی پلاس» در پی ایجاد فضای تعامل میان مشتریان و بانک ملی ایران است، این مهم چگونه ایجاد می‌شود؟

هدف اصلی ما در «ملی پلاس» ایجاد یک فضای تعاملی به معنای مشاوره دادن دوطرفه هم از سوی بانک به مشتری و هم از سوی مشتریان به بانک است. ما معتقدیم ابتدا باید بتوانیم مشاوره بگیریم که بتوانیم خدمات خود را به بهترین شکل معرفی و عرضه کنیم. با مطالعات بسیاری که از جانب همکاران ما انجام‌شده است تلاش کردیم این فضا را در «ملی پلاس» فراهم کنیم.

در رابطه با توسعه شعبات «ملی پلاس» چه برنامه‌هایی دارید؟

پیش از پاسخ به سؤال شما ابتدا باید بگویم به سبب امتداد بحران ‌همه‌گیری بیماری کووید 19 ما هیچ اصرار و انتظاری نداریم که مشتریانمان به‌صورت حضوری برای امور بانکی خود به شعبات بانک ملی مراجعه کنند، زیرا به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم سلامت مردم عزیزمان برای دریافت خدمات بانکی، در صورت مراجعه حضوری به خطر بیافتد.
بانک ملی ایران گسترش شعبات ملی پلاس را در برنامه‌های آتی خود آن‌هم در دوران پسا کرونا در نظر دارد. به همین منظور با توجه به شرایط همه‌گیری این بیماری در تهران و دیگر نقاط کشور برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.
بااین‌حال اما ما اولین شعبه ملی پلاس را در منطقه‌ای از پایتخت که مرکز علمی و فرهنگی شهر قلمداد می‌شود افتتاح کرده‌ایم. به‌هرروی برخی از مردم به‌خصوص جوانان برای انجام امور ضروری علمی و فرهنگی در این منطقه از شهر ترددهایی دارند و تمایل داریم در صورت نیاز آن‌ها بتوانند با خدمات بانکداری ما در قالب‌های الکترونیک و دیجیتال آشنا شده و سرویس‌های موردنظر خود را دریافت کنند. با این اقدام همچنین به مشتریانی که مراجعه حضوری به ملی پلاس دارند، استفاده مطلوب از خدمات بانکداری دیجیتال را معرفی می‌کنیم تا در دفعات بعد نیازی به مراجعه حضوری نیز نداشته باشند.

نظرات بینندگان