arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

سی ان ان: هزاران هوادار تندرو ترامپ در صدد محاصره ساختمان کنگره هستند

شبکه سی ان ان به گفته یکی از اعضای کنگره که در اواخر روز دوشنبه در جریان تعدادی از تهدیدهای جدید علیه قانونگذاران بود، نوشت: هزاران نفر از افراط گرایان مسلح طرفدار دونالد ترامپ در حال برنامه ریزی برای محاصره ساختمان کنگره آمریکا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن هستند."کانور لمب" نماینده دموکرات پنسیلوانیا گفت: شمار افرادی که قرار است در مقابل ساختمان کنگره در روز مراسم تحلیف بایدن تجمع کنند در حدود چهار هزار شورشی مسلح است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه سی ان ان سه شنبه شب گزارش داد که تهدیدات جدیدی علیه نمایندگان مطرح شده و هزاران هوادار تندرو ترامپ در روز تحلیف بایدن به دنبال محاصره ساختمان کنگره هستند.

به گزارش ایرنا، شبکه سی ان ان به گفته یکی از اعضای کنگره که در اواخر روز دوشنبه در جریان تعدادی از تهدیدهای جدید علیه قانونگذاران بود، نوشت: هزاران نفر از افراط گرایان مسلح طرفدار دونالد ترامپ در حال برنامه ریزی برای محاصره ساختمان کنگره آمریکا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن هستند.

"کانور لمب" نماینده دموکرات پنسیلوانیا گفت: شمار افرادی که قرار است در مقابل ساختمان کنگره در روز مراسم تحلیف بایدن تجمع کنند در حدود چهار هزار شورشی مسلح است.

به گفته لمب، طرفداران مسلح ترامپ همچنین برنامه ریزی نحوه عملکردهای خود در مقابل ساختمان کنگره را هماهنگ کرده اند و آنان می دانند که باید چه ساعتی شلیک کنند و چه ساعتی شلیک نکنند.

قرار است مراسم تحلیف جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) انجام شود.

به دنبال افزایش تهدیدات افراط گرایان برای حمله به مراسم تحلیف بایدن، مقامات دفاعی آمریکا از استقرار بیش از ۱۵ هزار نیروی گارد ملی این کشور در واشنگتن با هدف حفظ تامین امنیت قبل و هنگام مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن خبر دادند.

ژنرال دانیل هوکانسون رئیس اداره گارد ملی آمریکا به خبرنگاران گفت که شمار این نیروها تا شنبه به ۱۰ هزار نفر افزایش می یابد و پنج هزار نیروی دیگر گارد ملی نیز قرار است در واشنگتن مستقر شوند.

وی تاکید کرد که نیروهای گارد ملی سابقه طولانی در تامین امنیت مراسم‌های تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا داشته اند.

چهارشنبه (۱۷ دی) و پس از پایان سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش، صدها تن از حامیان وی به ساختمان کنگره که مشغول بررسی آراء گزینشگران بود، هجوم برده و روند تائید نهایی نتایج انتخابات ۱۳ آبان را دچار وقفه کردند.

حمله به کنگره که ۵ کشته برجای گذاشت، دموکرات‌ها و برخی از جمهوری‌خواهان به دنبال برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از اول بهمن و برگزاری مراسم تحلیف بایدن هستند.



نظرات بینندگان