arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۹

تحلیل رایگان عملکرد سایت با جت سئو

برای اینکه بتوانید گزارش عملکرد سایتتان را به صورت لحظه‌ای، آنلاین و رایگان دریافت کنید ابزارهای مختلفی وجود دارد. برخی از آنها مانند جی‌تی متریکس فقط روی یک سری از موارد مانند سرعت سایت و عوامل موثر بر آن تمرکز دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحلیل رایگان عملکرد سایت با جت سئو

بسیاری از متخصصان سئو و وبمستران یا افرادی که سایت دارند، به صورت روزانه عملکرد سایتشان را با استفاده از ابزارهای مختلف ارزیابی می کنند. یکی از قوی‌ترین سرویس‌هایی که ویژه کاربران ایرانی توسعه داده شده، جت سئو است.

احتمالاً تا کنون برای شما هم پیش آمده که بارها سراغ ابزارهای مختلف رفته‌اید تا عملکرد سایت خودتان یا رقبا را ارزیابی کنید. برخی از این ابزارها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. در نسخه رایگان می توانید گزارش‌های مختلفی از عملکرد سایت را دریافت کنید.

این گزارش رایگان می‌تواند شامل امتیاز سایت، بررسی وضعیت سرعت و مشخص کردن یک سری از مشکلات باشد. اگر بتوانید به درستی از این گزارش‌ها استفاده کرده و مشکلات سایت را برطرف کنید، شانس بهبود رتبه صفحات سایت شما در گوگل افزایش پیدا می‌کند.

برای اینکه بتوانید گزارش عملکرد سایتتان را به صورت لحظه‌ای، آنلاین و رایگان دریافت کنید ابزارهای مختلفی وجود دارد. برخی از آنها مانند جی‌تی متریکس فقط روی یک سری از موارد مانند سرعت سایت و عوامل موثر بر آن تمرکز دارند.

 اما ابزارهای دیگر گزارش‌های مختلفی را به شما ارائه می‌کنند. یکی از بهترین و قدرتمندترین سرویس‌های ایرانی که می‌توانید برای تحلیل آنلاین و رایگان سایت از آن استفاده کنید جت سئو است. البته با خرید اشتراک این سرویس می‌توانید گزارش‌های دقیق، جامع و حرفه‌ای را دریافت کنید. در واقع جت سئو یک ابزار ایرانی برای بررسی سئو سایت است که به کمک آن می‌توانید سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی سایت را بررسی کنید.

 امروز می‌خواهیم بیشتر درباره تحلیل رایگان عملکرد سایت و بخش‌های مختلف گزارش دریافتی از جت سئو صحبت کنیم

امتیاز وضعیت سایت سایت

بعد از وارد کردن آدرس سایت در جت سئو و دریافت گزارش اولیه، چهار امتیاز مختلف در بالای صفحه به شما نشان داده می‌شود. این امتیازات بر اساس فاکتورهای مختلف و ارزیابی سایت در قسمت‌های متفاوت به صورت درصد نمایش داده می‌شود.

 امتیاز اول از سمت راست بیانگر میزان درصد موارد تایید شده است. در کنار آن دو امتیاز دیگر به شما نشان داده می‌شود که به ترتیب موارد نیاز به بررسی و دارای اشکال هستند.

اما مهم‌ترین امتیازی که به شما نشان داده می‌شود مربوط به عملکرد کلی سایت است. بدون شک هر چه این امتیاز بالاتر بوده و به 100 نزدیک‌تر باشد، متوجه می‌شویم که سایت عملکرد بهتری دارد.

گزارش قواعد عمومی

در قسمت بعدی گزارشی مختصر از وضعیت عمومی صفحه اصلی سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. در ادامه موارد موجود در این گزارش را توضیح می‌دهیم:

  • تولید محتوای تگ H1: این تگ در واقع عنوان اصلی صفحه شماست. در این قسمت به شما گفته می‌شود که آیا این تگ، کوتاه، طولانی یا تعداد کاراکترهای آن مناسب است.
  • خصوصیت alt تصاویر: اگر در صفحه اصلی سایت از تصاویر استفاده کرده باشی، این قسمت به شما می‌گوید که آیا به درستی تگ alt یا همان متن جایگزین در نظر گرفته شده است یا خیر. ضمن اینکه به شما می گوید تصاویر موجود در این صفحه دارای تگ alt تکراری هستند.
  • بررسی تگ noindex: وقتی نمی‌خواهید گوگل سایت یا صفحات مورد نظر شما را ایندکس کند باید از تگ نو ایندکس استفاده ‌کنید. در این قسمت به شما گفته می‌شود که آیا این تگ در صفحه اصلی سایت وجود دارد یا خیر.
  • طول عنوان:همه صفحات سایت یک عنوان اصلی دارند. صفحه اول سایت هم از این قاعده مستثنا نیست. در این قسمت به شما گفته می‌شود که طول عنوان صفحه اصلی چند کاراکتر است و آیا این تعداد کم زیاد یا مناسب در نظر گرفته شده است.
  • مقایسه نام و عنوان: نام صفحه اصلی و عنوان آن می‌توانند با هم تفاوت داشته باشند. در این قسمت به شما گفته می‌شود که آیا نام و عنوان یکی هستند یا خیر.
  • تگ‌های H2 تا H6: بعد از H1، که برای عنوان صفحه استفاده می‌شود برای دیگر عناوین موجود در صفحات سایت، از تگ‌های H2 تا H6 استفاده می‌کنیم. این قسمت گزارش مربوط به این تگ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • المان کنونیکال: اگر روی سایت از یک محتوا چند نسخه داشته باشیم، از تگ کنونیکال استفاده می‌کنیم تا گوگل مطلب اصلی را برای نمایش تشخیص دهد. این گزارش به شما می‌گوید که صفحه اصلی سایت از نظر کنونیکال در چه وضعیتی قرار دارد و وضعیت هم نوع خواری را چک می کند.
  • چگالی ایست واژه‌ها در عنوان صفحه: در این قسمت هم به نسبت ایست‌واژه‌ها به دیگر کلمات صفحه اصلی پرداخته شده و گزارش آن به شما ارائه می‌شود.

گزارش بررسی فنی

گزارش ارائه شده از وضعیت عملکرد سایت و امتیاز آن بخش‌های مهم دیگری هم دارد. یکی از مهمترین قسمت‌ها به گزارش بررسی فنی سایت می‌پردازد. این بخش شامل موارد زیادی است که مهمترین گزینه ها را در ادامه می‌بینید:

  • وضعیت امنیت سایت: در چندین قسمت گزارش های مختلفی از وضعیت امنیت سایت، استفاده از پروتکل‌های امن مانند https و موارد مشابه به شما ارائه می‌شود.
  • استفاده از تگ‌های مختلف: بخش مهم دیگری از گزارش فنی سایت شما مربوط به استفاده از تگ‌های مختلف است. این تگ‌ها می‌توانند شاملکنونیکال،open graph، hreflang، تگ‌های هدینگ، viewport و... می‌شود.
  • بررسی وضعیت سایت روی موبایل: در چند سال گذشته گوگل اهمیت زیادی برای کاربران گوشی های موبایل قائل شده است. به همین دلیل سایت شما باید ریسپانسیو بوده و مناسب نمایش روی صفحات مختلف باشد. یکی از بخش‌های مهمی که در بخش فنی گزارش‌های جت سئو به آن پرداخته می‌شود مناسب بودن سایت برای گوشی های هوشمند است.
  • و…

دریافت گزارش‌های دقیق از وضعیت سایت به کمک جت سئو

گزارشی که سرویس قدرتمند چت سئو به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌د‌هد بخش‌های مختلف دیگری هم دارد. به عنوان مثال می‌توان به بررسی‌های محتوایی، لینک‌های خروجی از سایت و مقایسه با سایت های مشابه اشاره کرد.

اما چرا خودتان دست به کار نمی‌شوید؟ اگر دوست دارید همین حالا وضعیت عملکرد سایتتان را ببینید و امتیاز آن را به صورت رایگان دریافت کنید کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.

آنالیز رایگان سایت

نظرات بینندگان