arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

این خوراکی‌ها پوستتان را خراب می‌کنند!

مهم نیست که چقدر خوب صورت خود را در پیش از خواب بشویید یا از انواع لوسیون‌ها و مواد مراقبت از پوست استفاده کنید، این اقدامات به تنهایی بی فایده هستند و رژیم غذایی شما نیز در وضعیت پوستتان موثر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مهم نیست که چقدر خوب صورت خود را در پیش از خواب بشویید یا از انواع لوسیون‌ها و مواد مراقبت از پوست استفاده کنید، این اقدامات به تنهایی بی فایده هستند و رژیم غذایی شما نیز در وضعیت پوستتان موثر است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، غذا‌های مملو از کلاژن و آنتی اکسیدان باعث می‌شود پوست شما جوان‌تر به نظر برسد، همچنین اگر می‌خواهید چین و چروک‌ها، لکه‌های پیری، آکنه و سایر موارد پوستی را از بین ببرید، غذا‌هایی نیز وجود دارند که باید از آن‌ها اجتناب کنید.

گوشت چرب
گوشت چرب

وقتی صحبت از گوشت می‌شود، مقدار زیادی چربی اشباع وجود دارد. برش‌های چرب که دارای چربی اشباع زیادی هستند، با غلظت بالای فاکتور رشد انسولین در ارتباط هستند. فاکتور رشد انسولین تولید هورمون‌های جنسی را تحریک می‌کند که می‌توانند تولید آکنه را افزایش دهند. اگر گوشت بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی شما است، بهتر است که برش‌های بدون چربی را انتخاب کنید.

بیکن
بیکن، هات داگ و پپرونی

دکتر هوارد سوبل، بنیانگذار Sobel Skin و متخصص پوست و جراح در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک می‌گوید: «این گوشت‌ها سرشار از نیترات هستند و باید از آن‌ها اجتناب شود، زیرا نیترات‌ها می‌توانند با ایجاد التهاب و چین و چروک به پوست آسیب برسانندگوشت‌های فرآوری شده همچنین می‌توانند حاوی مقادیر زیادی سدیم باشند که می‌تواند پوست شما را خشک کرده و تولید کلاژن را ضعیف کند.»

فست فود
فست فود

"آکنه به شدت با رژیم غذایی به سبک غربی و غنی از کالری، چربی و کربوهیدرات‌های تصفیه شده مرتبط است، غذا‌های فست فود مانند برگر، ناگت، هات داگ، سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه‌های گازدار و میلک شیک اصلی‌ترین وعده‌های اصلی یک رژیم غذایی غربی هستند و ممکن است خطر آکنه را افزایش دهند.

سیب زمینی
چیپس سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده


اگر می‌خواهید پوست شما هر چه جوانتر به نظر برسد، مانند فست فود، از غذا‌های سرخ شده خودداری کنید. چیپس و سیب زمینی سرخ کرده باعث التهاب در سراسر بدن، از جمله پوست می‌شوند، آن‌ها همچنین پر از کربوهیدرات تصفیه شده هستند، که باعث چین و چروک و پوستی زودرس می‌شوند.

شکلات
شکلات

شکلات احتمال قعال شدن آکنه را افزایش می‌دهد. بدن شما این کربوهیدرات‌ها را مانند قند متابولیزه می‌کند، به این معنی که با آسیب رساندن به کلاژن موجود در پوست باعث ایجاد چین و چروک نیز می‌شود. رژیم غذایی حاوی چربی و قند‌های تصفیه شده، مانند آنچه در آب نبات و شکلات یافت می‌شود، می‌تواند پاسخ‌های التهابی را در بدن تحریک کند.

نظرات بینندگان