arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

خوراکی‌هایی که از بیماری‌های زمستانی پیشگیری می کنند (قسمت اول)

نیاز‌ها و عادات غذایی ما در زمستان تغییر می‌کند. دمای پایین هوا باعث ایجاد تغییراتی در بدن می‌شوند و تحقیقات نشان می‌دهند که برخی خوراکی‌ها می‌توانند شما را از بیماری‌های زمستانی نجات دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیاز‌ها و عادات غذایی ما در زمستان تغییر می‌کند. دمای پایین هوا باعث ایجاد تغییراتی در بدن می‌شوند و تحقیقات نشان می‌دهند که برخی خوراکی‌ها می‌توانند شما را از بیماری‌های زمستانی نجات دهند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اگر مایلید سیستم ایمنی بدن خود را در زمستان تقویت کنید، باید انرژی خود را افزایش دهید و در عین حال از افزایش وزن جلوگیری کنید. در ادامه به معرفی چند خوراکی می‌پردازیم که ممکن است به شما در پیشکیری از بیماری‌های زمستانی کمک کنند:

ماهی

ماهی سالمون

مانند دیگر ماهی‌های چرب، مانند ساردین، شاه ماهی، ماهی قزل آلا و ... سالمون حاوی امگا ۳ است. امگا ۳ یک اسید چرب معروف برای تقویت سلامت سیستم ایمنی بدن است. این ماهی‌ها همچنین سرشار از ویتامین D، ماده مغذی ضروری برای استخوان‌ها و تقویت عضلانی هستند. در زمستان به علت کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید (منبع اصلی ویتامین) باید مصرف خوراکی‌های حاوی این ماده را افزایش دهید.

مرکبات
مرکبات

مرکبات برترین راز برای بهینه سازی تغذیه در زمستان است. ویتامین C موجود در مرکبات یک آنتی اکسیدان قوی است و نقش مهمی در سیستم ایمنی سالم داشته و باعث جذب آهن می‌شود. این ماده معدنی ضروری را در پرتقال، لیمو، گریپ فروت و نارنگی پیدا می‌کنید.

موز
موز

موز سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌های تقویت کننده انرژی است. آن‌ها همچنین حاوی تریپتوفان، یک اسید آمینه و جز component سروتونین، انتقال دهنده عصبی تنظیم کننده خواب و خلق و خو هستند. به همین ترتیب، موز منبع عالی پتاسیم است، که می‌تواند از مشکلات در خلق و خو و گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

نان
غلات کامل

در زمستان، دمای کمتر باعث افزایش انرژی بدن می‌شود. برای بالا بردن سطح انرژی خود بدون افزایش کالری مصرفی، به دنبال غذا‌هایی با تراکم انرژی کم باشید که معده شما را سیر کرده و گرسنگی شما را برطرف کند. غلات کامل غنی از فیبر هستند.

کلم
کلم

مصرف سبزیجاتی از خانواده کلم‌ها در زمستان ضروری است. آن‌ها کالری کمی دارند و حاوی ویتامین C و کاروتنوئید‌ها هستند (نوعی از مواد مغذی که به مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کنند). کلم همچنین ویتامین‌های گروه B را فراهم می‌کند که به سوخت و ساز انرژی و تامین آهن کمک می‌کند.

نظرات بینندگان