arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

درخواست آمریکا از روسیه، ترکیه و امارات برای پایان دادن به اختلافات نظامی در لیبی

ریچارد میلز، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل از روسیه، ترکیه و امارات خواست تا به «مداخله‌های نظامی‌شان» در لیبی پایان دهند. وی ادامه داد: همسو با توافق آتش‌بس منعقد شده در ماه اکتبر، ما از ترکیه و روسیه می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر خارج کردن نیروهایشان از لیبی و بیرون کردن مزدوران بیگانه و نظامی را که آنها را به عضویت گرفته و در لیبی مستقر ساخته و از آنها حمایت مالی می‌کنند، آغاز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: ریچارد میلز، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل از روسیه، ترکیه و امارات خواست تا به «مداخله‌های نظامی‌شان» در لیبی پایان دهند.

به گزارش آرتی عربی، این دیپلمات آمریکایی در نشست شورای امنیت که در مورد لیبی امروز (پنجشنبه) برگزار شد، گفت: ما از تمامی طرف‌های خارجی از جمله روسیه، ترکیه و امارات می‌خواهیم تا به حاکمیت لیبی احترام گذاشته و به تمامی مداخله‌های نظامی خود در این کشور هرچه سریع‌تر پایان دهند.

وی ادامه داد: همسو با توافق آتش‌بس منعقد شده در ماه اکتبر، ما از ترکیه و روسیه می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر خارج کردن نیروهایشان از لیبی و بیرون کردن مزدوران بیگانه و نظامی را که آنها را به عضویت گرفته و در لیبی مستقر ساخته و از آنها حمایت مالی می‌کنند، آغاز کنند.

پیشتر روسیه مخالفت خود را با تمامی اتهامات درمورد فرستادن مزدور به لیبی اعلام و تاکید کرده بود، طرف‌هایی که این اتهامات را مطرح می‌کنند، هیچ گواهی بر این سخن خود ارائه نمی‌دهند.

نظرات بینندگان