arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

سخنگوی کاخ سفید: از تبرئه متهمان قتل خبرنگار وال استریت ژورنال در پاکستان عصبانی هستیم / پاکستان در این تصمیم بازبینی کنند

سخنگوی کاخ سفید از تبرئه عاملان قتل خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال ابراز عصبانیت کرد و خواستار تجدید نظر پاکستان در رای دادگاه عالی آن کشور شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کاخ سفید از تبرئه عاملان قتل خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال ابراز عصبانیت کرد و خواستار تجدید نظر پاکستان در رای دادگاه عالی آن کشور شد.

به گزارش ایرنا، جن ساکی روز پنج‌شنبه در نشست خبری خود نسبت به تبرئه متهم به قتل یک روزنامه‌نگار وال‌ استریت ژورنال ابراز خشم کرد و افزود: ما از تصمیم دادگاه عالی پاکستان در تبرئه مسئولان ربایش و قتل خبرنگار وال استریت ژورنال که در سال ۲۰۰۲ جهان را به شدت شوکه کرد، عصبانی هستیم.

وی تاکید کرد: این اقدام باعث بی حرمتی به همه قربانیان تروریسم حتی در داخل پاکستان است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ما اقدامات گذشته پاکستان را در تلاش برای پاسخگو کردن قاتلان به رسمیت می‌شناسیم و از دولت پاکستان می‌خواهیم گزینه‌های قانونی را در این زمینه بازبینی کنند.

ساکی اضافه کرد: این گزینه می تواند شامل اجازه دادن به ایالات متحده برای تعقیب قضایی مرتکبان این جنایت هولناک و پاسخگو کردن آنها باشد.

توقف فروش سلاح به امارات متحده عربی

سخنگوی کاخ سفید درباره تعامل دولت جدید با توافق عادی‌سازی رابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هم گفت: همانگونه که می‌دانید ما در حال ارزیابی راهبردهای متعددی هستیم که از جمله آنها چگونگی رفتار به توافق آبراهام است.

ساکی ادامه داد: همان طور که می‌دانید برخی از قراردادهای فروش تسلیحاتی را برای اطمینان یابی برای دستیابی به اهداف استراتژیکمان متوقف کردیم که شامل چگونگی پایان دادن به درگیری یمن می‌شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم روز گذشته اعلام کرد برای بررسی قراردادهای فروش تسلیحاتی، به طورموقت فروش سلاح به امارات متحده عربی متوقف شده است.

کوبا
سخنگوی کاخ سفید در ادامه این نشست درباره رویکرد دولت بایدن به کوبا هم گفت: سیاست کوبا با دو اصل تنظیم می شود. نخست آنکه پشتیبانی از دموکراسی و حقوق بشر که در بیشتر تلاش‌های ما خواهد بود.

وی افزود: دومین اصل این است که آمریکایی‌های کوبایی بهترین سفیران آزادی در کوبا هستند. ما همان‌طور که در تعدادی از موضوعات امنیت ملی در حال بررسی سیاست‌های دولت ترامپ هستیم، اطمینان حاصل خواهیم کرد که رویکرد ما با آن همسو است.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: ما مسیر خود را طی خواهیم کرد.

نظرات بینندگان