arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین اخبار از صدای آژیر، پرواز ترکیش ایر و شایعه هواپیمای اسرائیلی / اعمال قوانین منع تردد در شهرهای زرد مسافرپذیر / پرونده نماینده سیلی زن به کجا کشید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بخش خاورمیانه دولت بایدن کوچک می شود
پولیتیکو گزارش داد: دولت بایدن اولویت های سیاست خارجی خود را تغییر جهت داده و با تمرکز بر چین و آسیا، تعداد کارمندان حوزه خاورمیانه را کاهش داده است. این وب سایت گزارش داد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن، تیم خاورمیانه را کوچک تر کرده و واحدی را گسترش داده است که تمرکزش بر سیاست منطقه ای وسیع از اقیانوس هند تا اقیانوس آرام است.

اصلاح قانون انتخابات به ۱۴۰۰ نمی‌رسد
رییس ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات الکترونیکی و مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ایرادتی به این طرح گرفته شده که مجلس باید آن را اصلاح کند و بعد به شورای نگهبان برود و به نظر می‌رسد به این دوره از انتخابات نرسد. اما اگر به این دوره از انتخابات رسید و به عنوان قانون قابلیت اجرایی پیدا کرد حتماً به آن عمل خواهیم کرد.

آخرین وضعیت پرونده نماینده سیلی زن
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از ارجاع پرونده علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس به هیات نظارت به رفتار نمایندگان خبر داد و گفت: نتیجه بررسی‌های هیات نظارت حداکثر تا ۱۰ روز دیگر اعلام می‌شود.

آخرین اخبار از صدای آژیر، پرواز ترکیش ایر و شایعه هواپیمای اسرائیلی
نیمه شب گذشته شنیده شدن صدای آژیر خطر در یکی از مناطق غرب تهران و همزمان، پرواز مشکوک یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی ترکیه، در فضای عمومی خبرساز شد. یک مقام آگاه در نیروهای مسلح شایعه ورود جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان کشور را تکذب کرد و گفت ماجرای دیشب هیچ ارتباطی با تهدیدات هوایی که منجر به فعال شدن سیستم پدافند هوایی کشور بشود نداشته است. سخنگوی سازمان هواپیمایی هم گفت که تغییر مسیر پرواز ترکیش ایر هیچ ارتباطی به صدای آژیر در تهران ندارد. به گفته او، این هواپیما به دلیل شرایط جوی به باکو تغییر مسیر داد و سپس به تهران بازگشت

فوت ۸۲ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به شهر ۱۱ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۸۸۹ نفر رسیده است.

واکسن برکت، ویروس جهش یافته را خنثی می‌کند
مسئول تیم تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام گفت: واکسن کوو ایران برکت، ویروس کرونای جهش یافته را خنثی می‌کند.

اعمال قوانین منع تردد در شهرهای زرد مسافرپذیر
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موارد بستری و سرپایی کرونا در برخی استانها شیب صعودی پیدا کرده و به همین علت از این پس در برخی شهرهای زرد مسافرپذیر مانند شهرهای نارنجی سابق محدودیت تردد اعمال می شود. همه مسافران خارجی نیز هنگام ورود به کشور تست می شوند.

طرح عجیب مجلس یازدهم: پاسخ ما را ندهید برای همیشه از گرفتن پست‌های سیاسی محروم خواهید شد
نماینده همدان در مجلس از کلید خوردن طرح ممنوعیت دریافت پست سیاسی مسئولان ناکارآمد در مجلس خبر داد. او گفت رئیس جمهور یا وزرایی که پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان مجلس ندهند، یا استیضاح آن‌ها کارآیی نداشته باشد، برای همیشه از گرفتن پست‌های سیاسی محروم خواهند شد.

نظرات بینندگان