arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۷۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

بازی ماموران پلیس راهنمایی رانندگی با جریمه های صدها هزار تومانی! / از جریمه 200 هزارتومانی تا رفتن به پارکینگ!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از بینندگان "انتخاب" با ارسال پیامی آورده است:

متاسفانه از زمانی که قیمت جریمه های راهنمایی رانندگی ده برابر شده است، گروهی از ماموران گلیس ارهنمایی رانندگی بدون توجه به وضعیت معیشتی مردم، روزگار را برآنان سخت تر می کنند، طی دو روز گذشته سه اتفاق برای من افتاده و جمعاً مبلغ 200 هزار تومان جریمه شده ام! یعنی به اندازه ی دو سال خلافی من در سالهای 89 و 90 !

ماجرا از این قرار است:

دو روز پیش، در خیابان مولوی در حال حرکت بودم، ماشین را در گوشه ی خیابان پارک کردم، کنار بقیه ماشین ها، شاید بیش از 10 ماشین آنجا پارک بودند، به مغازه ی یکی از دوستان رفتم و وقتی برگشتم، مامور محترم با آن دستگاههای جدید، در حال جریمه ی من بود، پرسیدم اینجا مشکلش چیست؟ کجا نوشته که ممنوع است، پاسخ داد که اینجا (با وجودی که جز< خیابان است)) اما سنگفرش است و جزء پیاده رو، هر چه گفتم "این چه گیاده رویی است که نصف خیابان را گرفته"، فایده ای نداشت، البته فکر م یکردم نهایتاً 13 هزار تومان جریمه می شوم، اما نمی دانستم کوشرما در همه زمینه ها رشد کرده و این همه یکی دیگر از مواردش است! برگه جریمه را دیدم ، باورکردنی برایم نبود: 50 هزار تومان!

دیروز در یکی از خیابان ها یتهران (تاکید می کنم خیابان نه اتوبان) قصد داشتم به پمپ بنزین وارد شوم، از لاین سمت چپ حرکت کردم اما دیدم عزیزان زحمت کشیده اند و جدول ورودی پمپ بنزین را به داخل کوچه کشانده اند، داخل کوچه و پمپ بنزین را دیدم، خبری نبود و اصلاً ماشینی در صف نبود، به خاطر اینکه اساساً راهی برای ورود به پمپ نبود، عقبی به داخل پمپ رفتم (توضیح اینکه داخل پمپ راه داشت که به داخل همان کوچه بروم و می شد با این کار، به انتهای صف رفت) و البته توی صف هم نزدم! مامور محترم وارد شد و دستگاههای قشنگ راهنمایی رانندگی را بیرون آورد و شروع به تایپ جریمه کرد، ترسیده بودم که نکند دوباره مانند دیروز 50 تومان جریمه شوم، مامور عصبانی برگه جریمه را به من داد و رفت، مبلغ جریمه را که دیدم چشمانم داشت از شدت حیرت می ترکید: 100 هزار تومان، یعنی یک میلیون ریال، با عصبانیت پرسیدم "مگر چه کرده ام؟ اول مگر راه ورودی دیگری برای پمگ است؟ ثانیاً اگر خلاف کرده ام جریمه ام نهایتاً 20 تومان است" با عصبانیت گفت بیش از این حرف بزنم به پارکینگ می فرستندم!! ، او معتقد بود آنجا اتوبان است نه خیابان!

امروز صبح نیز به خاطر مشکل فوری که پیش آمد با خانواده راهی بیمارستان ایرانهمر شدم، کنار بیمارستان به سختی جای پارک پیدا کردم، 15 دقیقه ای برگشتم و دیدم برگه ای روی شیشه ماشینم است، اینبار 50 هزار تومان! مامور محترم که همان اطراف بود را دیدم، فوراً به سمتش رفتم و پرسیدم: دیگه برای چی؟، گفت: سد معبر کرده ای! / گفتم: اولاً اینحا بیمارستان است، جای پارک که نیست ، ثانیاً دو وجب فاصله ی اتوموبیل با جدول را می گویید سد معبر، گفت همینه که هست! ترسیدم جرو بحث کنم تا نکند راهی پارکینگ شوم!

راستی گفتم پارکینگ، قبل ساعت 11 شب داشتم می رفتم به منزل، در ابتدای پاسداران، مجموعه از ماموران پلیس در سه راه ضرابخانه ایستاده بودند، مرا نگه داشتند، گفتند چراغ ماشینت کار نمی کند، پیاده شو و مدارکت را بیاور! مدار را آوردم ، چراغم را خاموش و روشن کردم و گفتم: ببینید مشکلی ندارد، حل شد" پاسخ شنیدم که: بغل بایست، برگه ای درآورد و شروع کرد به پرکردنش، چند دقیقه بعد ماموری داخل ماشین نشست و و گفت بریم تهرانپارس! گفتم برای چی، گفت: باید به پارکینگ بروی. گفتم: پارکینگ برای چی؟ چراغ ماشین که درسته، گفت: دیگه اعلام شده به مرکز، کاریش نمیشه کرد، حتی اگه خود فرمانده ناجا بیاد هم نمیشه!

گفتم: حالا چرا تهرانپارس، به پارکینگ همین اطراف ببرید ، گفت نمی شود اینجا ماشین هایش می روند به آن منطقه!

دردسرتان ندهم، ساعت 12 شب ماشین را به پارکینگ دادم و آخرشبی با بدبختی ماشین پیدا کردم و به منزل رفتم! طی چند روز آینده برای پیس گرفتن ماشین اقدام کردم و در پایان، برای سه روز مبلغ 21 هزار تومان به پارکینگ محترم دادم!!!

فقط خواستم عرض کنم که، من و بسیاری که ماهیانه حقوقشان کمتر از 800 هزار تومان است، جگونه می توانند در میان این همه گرانی، افزایش مبلغ جریمه ها را هم تحمل کنند، فکرش را بکنید، باید این ماه 200 تومان به حساب راهنمایی و رانندگی بریزم! دست مریزاد!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۲
vahidof
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
1
2
از ماست ،که بر ماست.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
4
5
خلاف کردن که دیگر جزو سبد خانوار نیست. خجالت دارد. انتظار داشته باشیم هر طور که خواستیم رانندگی کنیم و بعد بگوییم پول نداریم جریمه نکنید؟!

پارک در پیاده رو؟! مگر می شود راننده نفهمد جایی پیاده رو است و تفاوت بین آسفالت و سنگفرش را متوجه نشود؟ تجاوز به حریم عابرین؟

دنده عقب برای وارد شدن به پمپ بنزین؟! اگر راه دیگری برای ورود به پمپ نیست پس همه مردم آنجا دنده عقب می روند یا ایشان قصد به اصطلاح زرنگی داشته اند که مسافت کمتری طی کنند؟

پارک به صورت سد معبر؟ حتما او هم از آنهایی بوده که ماشینشان را سر تقاطع ها به زور می چپانند. بدون این که اندکی فکر کنند این کار موجب مزاحمت برای دید دیگر رانندگان می شود و می تواند منجر به تصادف شود.

اتفاقا تا زمانی که جریمه 10 - 20 هزار تومان باشد ایشان و البته بیشتر ما با خودمان حساب دو دو تا چهارتا می کنیم که می توان جریمه را پذیرفت و خطا کرد. ولی وقتی جریمه ها وزن قابل توجهی گرفت، دیگر به سادگی خطا نخواهیم کرد. همین دوستمان هم مطمئن هستم دیگر دنده عقب وارد پمپ نخواهد شد و در پیاده رو پارک نخواهد کرد.
هدف از جریمه، کسب درآمد پلیس نیست که بر سرش چانه می زنند! هدف از جریمه تغییر رفتار خاطیان است که ظاهرا موثر هم بوده است و فشار وارد کرده است!

از همه کسانی که موجب تصویب و اجرایی شدن این قانون شدند صمیمانه سپاسگزارم.
به امید روزی که رانندگی در این شهر پر آشوب کمی منظم تر شود و همه ما به رفتارهایمان پشت فرمان بیشتر دقت کنیم.
علی
|
UNITED STATES
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
5
1
از ماموری که تازه از شهرستان اومده تهران چه انتظاری داری؟!!!
حامی یامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
0
1
مملکت همه چیش باید به هم بیاد.تا حالا دقت کردین این موارد غیر کارشناسانه چه اسیبه مخربی می تونه به همراه داشته باشه. چندین نفر یه خاطر همچین ناهنجاری چه ناهنجاریهای میتونن درست کنن. فقط یه لحظه تفکر وبس...
جمشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
1
1
بابا جون اینم از برکات یارانه دولت هست نگران نباش قراره یارانه جریمه هم بدن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
0
3
متاسفانه بي قانوني بي داد مي کند ، افزايش جريمه ها نيز ابزار دست پليس شده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
2
2
متاسفانه هیچ کانال و اداره ای هم پاسخ گوی این گونه ستمهایی که به ملت میشه رو نمیبینیم . بالاخره توسعه همه جانبه رو هم فهمیدیم. گل بودیم به سبزه نیست اراسته شدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
2
2
خلاف نكن جريمه نشي. فقط اون مورد آخر مشكوك بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
2
1
شمارش بفرماييد كه توي اين متن چند غلط املايي وجود داشت !؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
3
1
مامورين محترم راهنمايي و رانندگي هيچگاه بدون دليل مبادرت به جريمه كردن نميكنند ، بايد عيب كار را در خودمان جستجو كنيم!!!
مثلا در ايام تعطيلات نوروز (دوم فروردين) در يكي از ميادين شهرهاي شمالي دقيقا در ساعت هفت و بيست دقيقه بعد از ظهر بنده خودروام را در كنار تعدادى خودروى ديگر در يك ضلع ميدان پارك كردم و به قصد آدرس گرفتن به سوى كيوسك پليس راهنمايي و رانندگي رفتم و در برگشتن متوجه شدم كه يكي از افسران محترم در حال صدور قبض جريمه براى خودروى بنده است به ايشان گفتم مگه در ايام تعطيل و آنهم در اين ساعت و ايضا به دليل نياز اينجانب به راهنمايي همقطاران شما !!! بايد قبض جريمه صادر شود؟
جوابي كه نگرفتم هيچ ، بقيه خودروها هم جريمه نشدند!!! توجه بفرماييد ساير خودروهايي كه آنجا بودند جريمه نشدند!!! شايد تقصير خود خودروى بنده بود كه با بقيه تفاوت داشت ولي انصاف در مبلغ رعايت شد؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
0
1
آقا دل از این ماشین بکن مثل من با تاکسی و آژانس برو هزینه اش هم کمتر می شود.
هم وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
2
4
خالی کردن جیب مردم هنر می خواهد که الحمدلله این دولت و عوامل راهنمائی ورانندگی متخصص این کار هستند
خدا به مردم رحم کند؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
1
5
متاسفانه نه قانون درست داریم و نه اجرای درست قوانین. وقتی برداشت از قانون سلیقه ای باشه، نتیجه همین میشه.
نظرات بینندگان