arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

تهران، رکوردار مرگ و میر معتادان در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در سال گذشته سه هزار و 593 نفر جان خود را به علت سوء مصرف مواد مخدر از دست داده اند.

به گزارش مهر، از میان فوتی های سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته، سه هزار و 394 نفر مرد و 199 نفر زن بودند در حالی که تعداد زنان فوت شده بر اثر اعتیاد در سال89، 193 نفر و تعداد مردان فوت شده سه هزار و 463 نفر بوده‌است.

بر اساس این گزارش بیشترین فوتی های سوءمصرف مواد در سال گذشته با عدد 986 نفر مربوط به استان تهران است و پس از آن استان اصفهان با 364 فوتی و فارس با 242 فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین استان های آذربایجان غربی با 11، کردستان با 12 و کهگیلویه و بویر احمد با 14 فوتی به ترتیب کمترین میزان مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را داشته اند.

گفتنی است از کل متوفیات سوءمصرف مواد مخدر در سال گذشته، یکهزار و 872 نفر(یکهزار و 759 مرد و 113 زن) در نیمه اول سال و یکهزار و 721 نفر (یکهزار و 635 مرد و 86 زن) در نیمه دوم سال جان باختند.

بر اساس این آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در نیمه اول سال 90 بیشتر از نیمه دوم سال بوده‌است، این در حالی است که در سال‌های گذشته معمولا آمار مرگ و میر معتادان در نیمه دوم سال بیشتر از نیمه اول بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسافر خسته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
0
2
تحریم شدید ایران در مواد مخدر, بسیار واجب تر از تحریم نفت است!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
0
3
چرا کسی جلوی مواد رو نمی گیره منم برادرم معتاده پدر ما رو در اورده اما همش نگران اینم که نکنه بمیره کسی نیست به داد ما برسه دولت به جای دعوا بره جلو وارد کردن مواد رو بگیره. کاش دولت خودش یه کاری میکرد اینا ترک کننددرسته معتادند اما حس مادر به فرزند یا خواهر به برادر با این چیزها از بین نمیره دلم نمیخواد یه مو از سر برادرم کم بشه می بینمش داره پر پر میشه برا خودم ارزوی مرگ می کنم که مرگ اونو و داغ دیدن پدرو مادرم رو نبینم.تو رو خدا کمکمون کنید انتخاب تو کاری کن
عزیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
1
1
خوش به حال بروبچ تهرون!!!!!!!اینجام که از هنرمندی مسئولین مقام اول رو به دست آوردید
نظرات بینندگان