arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

راهداری: ۴۲میلیون تن کالا در ۱۰ ماهه امسال در کشور جابجا شد؛ ۶.۷درصد بیشتر از سال گذشته

عضو هیات عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته ۴۲۰ میلیون تن کالا در کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه ۶.۷درصد رشد را نشان می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: عضو هیات عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته ۴۲۰ میلیون تن کالا در کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه ۶.۷درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهران باقری شبانگاه با اشاره به اینکه خوشبختانه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران عملکرد مطلوبی و نقش بسزایی را در شرایط خاص و عادی داشته، افزود: این مهم نشان می دهد که وضعیت حمل و نقل قابل قبول و رو به رشد بوده است.

وی ادامه داد: حمل و نقل کالا در کشور نشان دهنده نبض بازار و مولفه های اصلی کشور با وجود تحریم ها و شیوع ویروس کرونا است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: کالاهای جابجا شده شامل کالاهای مایحتاج مردم و کالاهای اساسی و بهداشتی در شرایط کرونا بوده است.

باقری تصریح کرد: با وجود اینکه دشمنان کشور سعی کردند که کشور را در محاصره اقتصادی قرار دهند، خوشبختانه در قالب ۲۳ مرز بین المللی کشور تبادلات حمل و نقلی روند مطلوبی را داشته است.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۹۸ تبادلات اقتصادی همانند سایر کشورهای منطقه و دنیا کاهش یافت و حتی در بسیاری از کشورها این تبادلات به صفر رسید اما خوشبختانه با اهتمام حمل و نقل جاده ای کشور از فروردین ماه تا اسفندماه سالجاری به طور متوسط در هرماه ۱۵درصد تبادلات ترانزیتی بین المللی رشد داشته و در حال حاضر به شرایط قبل از کرونا برگشیتم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به شرایط ایمنی حمل و نقل گفت: در طول یکسال گذشته با وجود رشد حمل و نقل کالا در کشور حدود ۱۲درصد در زمینه حوادث و تلفات جاده ای کاهش داشته ایم.

باقری با تاکید بر اینکه شرایط حمل و نقل کشور شرایط پایدار و قابل قبولی است که نیازهای داخلی کشور را تامین می کند افزود: سیستم حمل و نقل استان کرمان جایگاه ویژه ای درکشور دارد و در حمل محمولات مربوط به معادن رتبه اول را دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در زیرساخت های حمل و نقل یکی از استان های نمونه در کشور است بیان داشت: سالن اعلام بار مجازی برای مواد معدنی و سیمانی یکی از طرح های فناورانه استان کرمان در حوزه حمل و نقل است که با ظرفیت شرکت های فناوری استان در حال اجرا است.

عضو هیات عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به ایمن سازی راهها و اصلاح شیب راهها در این استان اشاره کرد و گفت: محور یزد به کرمان مورد ارزیابی قرار گرفت و از پروژه های فناورانه در حوزه حمل و نقل استان بازدید شد.

نظرات بینندگان