arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تکذیب شرط بایدن درباره برجام / کشف یک بنای تاریخی جدید از کوروش / سلاح هسته ای حرام است، اما ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سلاح هسته ای حرام است، اما ...
علوی وزیر اطلاعات گفت: رهبری صراحتا در فتوای خود فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند. اگر ایران را به آن سمت‌ها هل دهند تقصیر ایران نیست تقصیر کسانی است که ایران را به آن سمت هل دادند.

تکذیب پیام واشنگتن به تهران
خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، هیچ ارتباطی به مواضع اخیر دولت جدید آمریکا ندارد و ایشان حامل هیچ پیامی از واشنگتن به تهران نبوده است. این اولین سفر آقای گریفیتس به تهران نیست و ایشان به طور مرتب و در صورت نیاز به ایران سفر کرده و با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو می کند.

تولید واکسن روسی در ایران تا دو ماه آینده
رئیس سازمان غذا و دارو که به مسکو سفر کرده، از مذاکرات نهایی با شرکت گامالیای روسیه برای تولید واکسن ضدکرونای اسپوتنیک‌ در داخل ایران خبر داده است. سفیر ایران در روسیه نیز ابراز امیدواری کرد با اهتمام صورت گرفته از سوی تهران و مسکو طی دو ماه آینده به تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران برسیم.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۰ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر رسیده است.

کشف یک بنای تاریخی جدید از کوروش
هیات مشترک ایرانی ایتالیایی پس از ۱۰ سال و در آخرین فصل از کاوش‌های باستان‌شناسی، موفق شدند اثبات کنند کوروش بنیانگذار حکومت هخامنشی، فرمان ساخت دروازه پردیس پارسه را صادر کرده و این دروازه باشکوه در دوره فرزندش کمبوجیه به بهره‌برداری رسیده است. دروازه کشف‌شده در محوطه تل آجری واقع در سه کیلومتری شمال‌غرب تختگاه تخت‌جمشید قرار دارد. این دروازه بنایی به ابعاد ۳۰ در ۴۰ متر به ارتفاع تقریبی ۱۲متر بوده است. دروازه قبل از ساخت تخت جمشید و پس از فتح بابل و شبیه به دروازه مشهور بابل ساخته شده.

آغاز واکسیناسیون کرونا از امروز
رییس جمهوری گفت: ۲۱ بهمن روزی است که واکسیناسیون در ایران آغاز می شود که روز مبارکی است. این طرح طبق سندی که ستاد ملی کرونا آن را به تصویب رسانده و ابلاغ کرده است، به سرعت ادامه پیدا می‌کند.

همه آستانه های قدرت هسته ای را داریم
علی اکبر صالحیرئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه با وجود فراز و نشیب ها و فشارها و تحریم‌ها این انقلاب همچنان با قوت و بالندگی به جلو پیش می‌رود، اظهار داشت: دشمن باور نمی‌کند که دنبال سلاح نیستیم، اما باید بدانند همه آستانه‌های قدرت هسته‌ای را برخورداریم و آن را در چنگ خود داریم.

چراغ سبز احمدی نژاد به کاندیداتوری
احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که یعنی شما نمی خواهید دیگر در مقام ریاست جموری باشید؟ گفت: خیر. اشکال شما این است که ذهنتان صفر و صدی است، من اگر احساس وظیفه کنم ثبت نام می کنم، شما یکنفر را در ایران پیدا کنید که بگوید احمدی نژاد از من خواسته است که او را تبلیغ کنم، من هرگز این کار را نکرده ام.

هشدار درباره ترور فخری زاده، ۵ روز قبل از ترور او
وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات فقط ۵ روز قبل از ترور شهید فخری‌زاده گفت که در این نقطه می‌خواهند ایشان را ترور کنند؛ فقط زمان را نمی‌دانستیم. آن نفری که کار تدارکات را انجام داده بود در نیرو‌های مسلح بود و ما در این حوزه نمی‌توانیم کار اطلاعاتی کنیم.

تکذیب شرط بایدن درباره برجام
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جو بایدن در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس که از توقف غنی سازی اورانیوم ایران صحبت شده بود، افزود: رئیس جمهوری چنین چیزی نگفت، این گفته مصاحبه کننده بود و او هیچ پاسخی به آن نداد. وی ادامه داد: موضع رئیس جمهوری این است که اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد، آمریکا هم همین کار را خواهد کرد.

نظرات بینندگان