arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / شکل جدید چرخش ویروس در کشور / اظهارنظر سخنگوی سپاه درباره انتخابات / تکذیب تقاضای پنج کشور برای خرید واکسن ایرانی کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

دو برنده سیمرغ‌ جشنواره فجر کرونا گرفتند
بانی‌فیلم نوشت: هنوز سه روز از ادعاهای یکی از اعضای تیم روابط عمومی جشنواره در برنامه هفت نگذشته که در آن ادعا کرده بود در جشنواره۳۹ حتی یک مورد هم ابتلا به کرونا نداشته‌اند، امروز اما شنیدیم عده‌ای از دریافت کنندگان سیمرغ، به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند. مارال جیرانی و ایمان امیدواری در کنار برخی دیگر از برندگان از جمله افرادی هستند که به دلیل حضور در جشنواره۳۹ فجر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تکذیب تقاضای پنج کشور برای خرید واکسن ایرانی کرونا
برخلاف اظهارات پیشین در خصوص تقاضای پنج کشور برای خرید واکسن ایرانی کرونا، رییس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: تاکنون هیچ کشوری متقاضی واکسن ایرانی نبوده البته در سایت‌های خودشان درباره مذاکره خرید واکسن ایرانی صحبت‌هایی شده اما درخواست رسمی از سوی کشوری نداشتیم.

اظهارنظر سخنگوی سپاه درباره انتخابات
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه معتقد است سپاه به لحاظ قوانین، مقررات و ضوابط جاری خود به هیچ‌وجه ورود مصداقی به انتخابات و حمایت از کاندیداها نداشته و نخواهد داشت.او گفته در سپاه انگیزه‌ای برای ریاست قوه مجریه وجود ندارد .

ادعای سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس و واکنش امیرعبداللهیان
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در جریان سفر رئیس مجلس به مسکو وزارت خارجه نتوانست هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، از این رو پیام مقام معظم رهبری به رئیس دومای روسیه تحویل داده شد. امیرعبداللهیان دستیار رییس مجلس اما این موضوع را رد کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۸۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۵ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۸۸۳ نفر رسیده است.

شکل جدید چرخش ویروس در کشور
فرمانده ستاد کرونای تهران گفت: شکل جدیدی از چرخش ویروس را در تهران و کل کشور شاهد هستیم و این ‎می‎تواند نشان‎دهنده شکل‎گیری موج چهارم کرونا باشد. تاکنون ۷ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در تهران شناسایی شده اند.

 

نظرات بینندگان