arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

بهترین فیوز مینیاتوری های موجود در بازار کدامند ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فیوز مینیاتوری یکی از کلیدهای حفاظتی است که از آن جهت حفاظتی نام دارد که می تواند از دستگاه های برقی و سیستم های برقکشی ساختمان در برابر جریان اتصال کوتاه یا اضافه بار جلوگیری نماید. در واقع در صورتی که جریان برق از حد مشخصی بالاتر یا پایین تر رود و یا به صورت ناگهانی اضافه باری روی مدار ایجاد شود، کلید مینیاتوری بسته به حساسیت و آمپراژی که دارد بلافاصله جریان را قطع کرده و از آسیب رسیدن به سیم کشی ها و وسایل برقی در محیط جلوگیری می کند. فیوزهای مینیاتوری در انواع مختلفی تولید می شوند که بر اساس کیفیت ساخت و برند سازنده تنوع بالایی دارند.

کلید مینیاتوری یا فیوز مینیاتوری که با نام اختصاری MCB نمایش داده می شود دارای تیپ های متفاوتی است که بر اساس این تیپ ها و نوع برند دارای قیمت های متفاوتی می باشند. فیوز مینیاتوری تیپ B، تیپ C، تیپ D، تیپ K و تیپ Z که در ادامه به صورت مختصر با هریک از این تیپ ها آشنا می شوید و سپس به معرفی بهترین فیوز مینیاتوری موجود در بازار می پردازیم.

بهترین فیوز مینیاتوری های موجود در بازار کدامند ؟

معرفی انواع تیپ ها در فیوز مینیاتوری

فیوز مینیاتوری نوع B در واقع با نام روشنایی شناخته می شود و در مصارف خانگی بیشترین کاربرد را دارد. فیوز نوع C یا موتوری کاربرد صنعتی دارد و به نام کندکار نیز شناخته می شود. کلید مینیاتوری تیپ D با نام ترانسفورماتوری شناخته می شود که برای مصارف صنعتی خاص کاربرد دارد و می تواند در جریان اضافه بار بین 10 تا 20 برابر جریان نامی، مدار را قطع کرده و از آسیب رسیدن به دستگاه ها و سیم کشی ها جلوگیری کند.

کلید مینیاتوری تیپ K که با نام قدرت شناخته می شود در مدارهای قدرت و در ترانسفورماتورها و موتورها به کار می رود. این کلید در صورت به وجود آمدن اضافه بار به سرعت مدار را قطع می کند. فیوز مینیاتوری تیپ Z در واقع حساس ترین نوع کلید است که در صورت بروز اضافه بار خیلی سریع تر از تیپ های دیگر مدار را قطع کرده و از آسیب رسیدن به دستگاه ها و سیم کشی ها جلوگیری می کند.

بهترین فیوزهای مینیاتوری موجود در بازار

حال که به صورت کلی با تیپ های مختلف فیوز مینیاتوری آشنا شدیم می توان گفت که برندهای خارجی در تولید این محصولات پیشرو هستند که می خواهیم در ادامه به معرفی مختصری از این برندها بپردازیم :

فیوز مینیاتوری اشنایدر

کلید مینیاتوری اشنایدر از تولیدات اصلی این شرکت فرانسوی است که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات الکترونیکی، تجیهزات حفاظتی، کلیدهای ایمنی و غیره سالهاست فعالیت داشته و در رتبه بالایی نسبت به برندهای دیگر به لحاظ کیفیت و عملکرد قرار دارد. انواع کلید مینیاتوری اشنایدر دارای جریان نامی از 6 تا 63 آمپر می باشند که قدرت قطع جریان در آنها از 6 کیلوآمپر آغاز می شود. کلیدهای مینیاتوری اشنایدر به صورت ریلی نصب می شوند که همین سهولت در نصب آنها را در رده محصولات کاربر پسند قرار داده است.

بهترین فیوز مینیاتوری های موجود در بازار کدامند ؟

فیوز مینیاتوری لگراند

کلید مینیاتوری لگراند یکی از محصولات شرکت لگراند فرانسه می باشد که طیف وسیعی از محصولات از جمله انواع کلید و پریز، ترانکینگ، انواع کلید مینیاتوری و محافظ جان، تجهیزات هوشمند ساختمانی و غیره را در بر می گیرد و توانسته است نظر مشتریان زیادی را به خود جلب نماید. انواع کلید مینیاتوری های لگراند دارای گواهینامه های استاندارد روز دنیا می باشند و می توانند از دستگاه های برقی خانگی و صنعتی در برابر خطرات ناشی از جریان اتصال کوتاه و اضافه بار جلوگیری نمایند.

کلید مینیاتوری کانل

فیوز مینیاتوری کانل کانادا یکی از انواع کلیدهای حفاظتی است که توسط شرکت کانل کانادا تولید و عرضه شده است. البته محصولات این برند توسط شرکت لنا-افراتاب وارد می شوند و دارای تاییدیه های مطابق با استانداردهای روز دنیا می باشند. کلید مینیاتوری کانل در صورت بروز اشکال در مدار به صورت اتوماتیک برق را قطع می کند و می توان بلافاصله پس از قطع شدن کلید با برگرداندن آن به حالت روشن، دوباره از آن استفاده کرد. فیوز مینیاتوری های کانل می توانند حداکثر جریان 100آمپر را از خود عبور دهند و اگر جریانی بیشتر از 100 آمپر از مدار بگذرد، کلید مینیاتوری کانل جریان را قطع کرده و از آسیب رسیدن به مدار جلوگیری می کند.

کلید مینیاتوری هیوندا

فیوز مینیاتوری هیوندای یکی از انواع کلیدهای فشار ضعیف می باشد که در تابلوهای روشنایی و تابلوهای توزیع برق به کار می رود. محصولات این شرکت کره ای بوده و در دو نوع صنعتی و خانگی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. فیوزهای مینیاتوری هیوندای از نظر سرعت به دو گروه کندکار و تندکار تقسیم می شوند که سرعت قطع کلید در آنها متفاوت است.

بهترین فیوز مینیاتوری های موجود در بازار کدامند ؟

از انواع دیگر فیوزهای مینیاتوری موجود در ایران می توان به برندهای ویسنا، بوش، AEG، LS، ویکو، پارس فانال و غیره اشاره کرد. شما می توانید متناسب با بودجه مورد نظرتان و همچنین جایی که قرار است از کلیدهای مینیاتوری استفاده نمایید، نوع فیوز مورد

نظرات بینندگان