arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۹

روسیه: بازرسی‌های آژانس در ایران به طور کامل متوقف نمی‌شود

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران به طور کامل متوقف نخواهند شد. اولیانوف با یادآوری مصوبه مجلس گفت: «تعدادی از تدابیر شفافیت‌ساز ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک ملغی خواهند شد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران به طور کامل متوقف نخواهند شد.

به نوشته ایتارتاس، اولیانوف با یادآوری مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران برای تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی گفت: «تعدادی از تدابیر شفافیت‌ساز ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک ملغی خواهند شد.»

او همچنین با اشاره به قصد «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس اتمی برای سفر به تهران در روز شنبه گفت: «روز شنبه، مدیر کل آژانس اتمی رافائل گروسی برای رایزنی درباره چگونگی فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی در ایران در شرایط متغیر فعلی به تهران سفر خواهد کرد. نتایج این رایزنی‌ها تا یکشنبه شب علنی خواهد شد، اما این نتایج هر آنچه که باشند مهم است بدانیم که بازرسی‌ها به طور کامل متوقف نمی‌شوند بلکه تعدادشان کاهش قابل توجهی خواهد داشت.»

او در ادامه تأکید کرد: «باید این را هم بدانیم که محدودیت‌های جدید ایران در خصوص بازرسی‌ها لزوماً برای مدت طولانی دوام نخواهد داشت. همه چیز به تلاش‌های سیاسی در جهت اجرای کامل توافق هسته‌ای بستگی خواهد داشت.»

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

نظرات بینندگان