arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تماس دولت بایدن با ایران / اظهارات احمدی نژاد درباره بوسییدن دست فرح توسط حداد عادل / فرصت ۳ ماهه ایران به آمریکا برای لغو تحریم ها / بهنام محجوبی درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بهنام محجوبی درگذشت
اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران، اطلاعیه‌ای در مورد درگذشت محکم بهنام محجوبی در یکی از بیمارستان‌های تهران صادر کرد. اداره کل زندان‌های تهران در این اطلاعیه تاکید کرده است: پس از بستری شدن این فرد در بیمارستان، اقدامات ویژه درمانی برای وی در نظر گرفته شد، که علی‌رغم تلاش‌های فراوان کادر پزشکی، متاسفانه زندانی مورد اشاره فوت می‌کند.

فرصت ۳ ماهه ایران به آمریکا برای لغو تحریم ها 
در بیانیه سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص تفاهمات مشترک با آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است:برخی فعالیت ها راضبط کرده و نزد خود نگه خواهیم داشت و  چنانچه ظرف ۳ ماه تحریم‌ها به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس می‌گذارد، در غیر اینصورت اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۳ اسفند، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۴۸۳ نفر رسیده است.

شرط ایران برای مذاکره با آمریکا
ظریف وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: ما تنها زمانی وارد مذاکره می‌شویم که تحریم ها لغو شود و رفتار آمریکا تغییر کند. به دلیل سیاست های آمریکاست که دارایی های ما در کره جنوبی و ژاپن بلوکه شده اند. این رویکرد می بایست تعییر کند. اما دولت بایدن همچنان به مسدود کردن پول ایران برای خرید واکسن کووید ١٩ ادامه می دهد.

زمان استفاده از واکسن کرونای پاستور
قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: واکسن انستیتو پاستور در اردیبهشت ماه و واکسن شرکت شفا فارمد برکت تیرماه قابل استفاده خواهند بود.

دستور رهبری در یکی دو ماه آخر دولت ترامپ
سرلشکر باقری با بیان اینکه در یکی دو ماه آخر دولت ترامپ فشارهای دشمن نسبت به گذشته سنگین‌تر شد و در منطقه تحرکاتی انجام داد، گفت: در این بازه زمانی به امر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح ۱۰ رزمایش را در سراسر کشور برگزار کردند که از قبل برنامه‌ای جهت برگزاری این رزمایش‌ها نداشتیم و به یکباره این رزمایش‌ها پس از ابلاغ با قدرت برگزار شدند.

تعداد ایرانیان مقیم خارج
دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گزارش سال ۱۳۹۹ خود اعلام کرد که در مجموع چهار میلیون و ۳۷ هزار و ۲۵۸ ایرانی در خارج از این کشور اقامت دارند. یک و نیم میلیون نفر، ساکن ایالات متحده آمریکا هستند. بریتانیا و کانادا نیز هر یک اقامت‌گاه ۴۰۰ هزار ایرانی است. در مجموع ۹۲۵ هزار و ۷۷۰ ایرانی ساکن چهار کشور اروپایی بریتانیا، آلمان، سوئد، فرانسه هستند.  عراق و ترکیه اقامت‌گاه ۲۳۷ هزار و ۵۶۰ ایرانی شده، سه هزار و ۹۵۰ ایرانی مقیم پاکستان و سه هزار و ۸۰۰ نفر نیز مقیم افغانستان شده‌اند. آذربایجان و ارمنستان نیز هر یک اقامت‌گاه ۱۰ هزار ایرانی هستند. ۵۴ ایرانی نیز مقیم همسایه شمال شرقی، ترکمنستان شده‌اند. مقدونیه با ۱۱ ایرانی، اقامت‌گاه کمترین تعداد ایرانی‌ها در مقایسه با ۳۰ کشور اروپا است. همچنین در میان ۲۹ کشور آسیایی که ایرانی‌ها در آن اقامت دارند، کره شمالی با ۱ نفر، کمترین تعداد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور را در خود جای داده است. در بین ۳۲ کشور عربی و آفریقایی نیز که ایرانی‌ها در آنها ساکن شده‌اند، تنها یک نفر مقیم سیرآلئون است.

اظهارات احمدی نژاد درباره بوسییدن دست  فرح توسط حداد عادل
محمود احمدی نژاد در واکنش به اظهارات حدادعادل مبنی بر رد صلاحیت او، اظهار داشت که «اقشار مختلف اصرار دارند، کاندیدا شوم». احمدی نژاد گفت: قبل از انقلاب دست فرح را می‌بوسیدند، بعد از انقلاب سوپر حزب‌اللهی شدند.  همسر شهید فاطمی عکس دست‌بوسی او را نشانش داد، بازداشتش کردند.

تماس دولت بایدن با ایران
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: گفتگو با مقامات ایرانی را برای آزادسازی زندانیان آمریکایی آغاز شده؛ ایران هنوز به دعوتنامه اروپا پاسخ نداده، اما فضا تغییر کرده و ایران اکنون منزوی شده و توپ در زمین آنهاست

نظرات بینندگان