arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

کلاهبرداري ميليوني از پزشکان واستادان دانشگاه با جعل عنوان سرويس «ياهو»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کلاهبرداران با جعل عنوان سرويس «ياهو» ميليون ها تومان از استادان دانشگاه ها، پزشکان و دانشجويان دوره دکترا در استان مازندران کلاهبرداري کردند و پول ها را به کشورهاي مکزيک و کاستاريکا انتقال دادند.

 به گزارش خراسان به نقل از معاون اجتماعي پليس فتاي ناجا در يکي دو ماه اخير تعداد زيادي از استادان دانشگاه، پزشکان و دانشجويان دوره دکترا شکايت هاي متعددي را به پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان مازندران تقديم کردند و اظهار داشتند که افرادي با جعل عنوان سرويس ياهو از آن ها کلاهبرداري ميليوني کرده اند.

 با ثبت اين گزارش، گروهي از کارآگاهان زبده پليس فتاي مازندران به دستور سرهنگ احمدرضا رستمي مأمور پيگيري اين پرونده شدند، آن ها در بررسي هاي فني و تخصصي خود ابتدا ايميل هايي را که ظاهرا از طرف شرکت ياهو براي استادان دانشگاه و پزشکان ارسال شده بود به دقت بررسي کردند و دريافتند کلاهبرداران صفحه اي را کاملا به شکل صفحات ياهو طراحي کرده اند که همين موضوع سبب گمراه شدن شاکيان شده بود و آن ها اظهار مي داشتند اين ايميل ها واقعا از طرف شرکت ياهو برايشان ارسال شده است. کلاهبرداران در اين ايميل ها از طعمه هاي خود خواسته بودند که رمز سرويس ايميل خود را براي آپديت ارسال نمايند.

 اين گزارش حاکي است تمامي افرادي که اين ايميل برايشان ارسال شده بود به اين درخواست پاسخ مثبت داده بودند و با قرار دادن رمز خود در اين سرويس غيرحقيقي (جعلي) موجب شده بودند تا کلاهبرداران پشت اين صفحه مجازي با تغيير رمز ايميل اين افراد دست به کلاهبرداري گسترده بزنند. شگرد کلاهبرداران نيز در اين کلاهبرداري منحصر به فرد، اين بوده است که پس از دريافت رمز ايميل افراد به سيستم ايميل آن ها دسترسي پيدا و فهرست کليه تماس ها و مکالمات آن ها را مرور مي کردند. آن گاه که متوجه مي شدند افرادي از طعمه هايشان با افراد ديگري روابط نزديک تري دارند، خود را به عنوان دوست دارنده ايميل جا مي زدند و براي آن ها ايميل هايي با مضمون ارسال کمک مالي مي فرستادند که در اغلب موارد اين پزشکان و استادان دانشگاه به گمان اين که واقعا دوستشان براي آن ها ايميل فرستاده و درخواست کمک کرده است سريعا پول به شماره حسابي که برايشان ارسال شده بود، واريز مي کردند. ادامه گزارش حاکي است، سرانجام پس از تماس هاي تلفني پزشکان و استادان دانشگاه با دوستان خود که تقاضاي پول کرده بودند، دريافتند که اصلا دوستانشان از آن ها چنين درخواستي نداشته اند و چنين ايميل هايي را ارسال نکرده بودند. با روشن شدن اين مطلب جمع زيادي از پزشکان و استادان دانشگاه که بدين شيوه از آن ها کلاهبرداري شده بود موضوع را به پليس فتا اطلاع دادند که سرانجام کارشناسان و متخصصان پليس با تلاش هاي شبانه روزي خود موفق به شناسايي محل انتقال پول ها در کشور مکزيک و کاستاريکا شدند ولي کلاهبرداران از ايران گريخته اند.

معاونت اجتماعي پليس فتا با اشاره به اين شيوه نوين کلاهبرداري گفت: پيش از اين پليس فتا کلاهبرداري با چنين ترفندهايي را به مردم و افراد تحصيل کرده گوشزد کرده بود اما متأسفانه باز هم به دليل بي توجهي به اين هشدارها ما شاهد وقوع چنين کلاهبرداري هايي هستيم. اين معاونت اعلام کرد هيچ يک از سرويس دهندگان ايميل براي تغيير و آپديت سرورها و سرويس هاي خود از شما درخواست ارسال رمز نمي کنند؛ بنابراين شهروندان مراقب باشند تا فريب چنين کلاهبرداري هايي را نخورند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
1
طرف پزشک شده ، هیچ سواد کامپیوتری ندارد!!! وقتی آموزش کامپیوتر را بعد از دبیرستان شروع می کنیم! انتظاری بیش از این نمی رود. (آموزش و پرورش هم باید پاسخگو باشد که طرف وارد دانشگاه شده هنوز اولین قوانین امنیتی کامپیوتری را نمی داند) جای تاسف است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
1
1
خدا وکیلی اینها پزشک هستند و استاد دانشگاه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا به داد دانش و بینش ما و دانشجویان ما برسه
هم اکنون برای من از یاهو ایمیل اومده که برنده 350 هزار یورو شده اید در اسپانیا ، شرکت مایکروسافت توسعه قرعه کشی،خدمات به مشتریان..... خنده ام گرفت چطور اینها همچین کاری کردند ؟؟؟؟؟؟ واقعا که ...
نظرات بینندگان