arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

وزیر تجارت روند صعودی قیمت‌ها و تورم را پذیرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالات مطرح شده توسط نمایندگان گفت: تصویب و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها توفیق بزرگی بود که نصیب مجلس هشتم و دولت دهم شد.

به گزارش ایلنا، مهدی غضنفری در جلسه بررسی قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس عنوان کرد: باید خدا را شاکر باشیم که چنین اقدام بزرگی انجام شد و قطعا اگر نیاز به اصلاح است با همکاری مجلس و دولت اصلاحات اعمال می‌شود.

وی افزود: من نمی‌خواهم خیلی از موضوعات را مطرح کنم و تاثیری که تحریم بر اقصاد کشور گذاشت را بیان کنم، اما آنچه در ارتباط با روند صعودی قیمت‌ها و تورم بیان شد را قبول دارم و معتقدم که باید از تولید کنندگان حمایت شود.

غضنفری عنوان کرد: در فصل زمستان تورمی که ایجاد شد ناشی از هدفمندی نبود و اجازه بدهید که این مسائل را در یک جلسه غیر علنی مطرح کنم.

به گفته وی: در بخش صنعت، معدن و تجارت سه هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون دریافت کردیم و یک هزار میلیارد آن را به تسهیلات اختصاص دادیم. علاوه بر این ۴۰۰ میلیون تومان هم وام بلاعوض به بخش تولید دادیم که بتوانند از انرژی ارزان‌تر بهره ببرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای بازسازی‌های بزرگ یک میلیارد تومان و در باز سازی‌ها کوچک ۱۵۰ میلیون تومان وام پرداخت کردیم. ما در چهار محور از صنعت حمایت کردیم، ابتدا با تعین قیمت ترجیحی و تبعیضی، دوم با پرداختن یارانه متفاوت برای پرداخت قبوض و سوم آغاز پروژه‌های بازسازی کوچک و بزرگ بود که در حال انجام است، همچنین قیمت فروش کالاهای صنعتی هم اصلاح شد.

وی تاکید کرد: جمعا سه هزار میلیارد تومان برای حمایت از بخش صنعت، معدن و تجارت تخصیص یافت و طبق قانون ما در طول پنج سال باید از تولید و صنعت حمایت کنیم. در سال اول به همه واحد‌ها امکان پرداخت نداشتیم و البته با افزایش کالای تولیدی آن‌ها برای بقا و ادامه فعالیت آن‌ها موافق کردیم.

غضنفری تصریح کرد: آنچه در اسفند سال گذشته و فردین ماه رخ داد ناشی از هدفمندی نبود و امیدوارم مردم کاهش قیمت‌ها را به زودی در سطح جامعه احساس کنند.

وی در پایان تصریح کرد: من یک مهمان خارجی داشتم که به ما گفت ما در‌‌ همان سال اول بعد از اجرای فاز نخست هدفمندی، به دلیل اعتراضات خیابانی این طرح را متوقف کردیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
2
عجب مکافاتی داریم ها/ گرونی پدرمون را درآورده اونوقت اگه یه مسئولی تایید کنه که گرونی کلا وجود داره ما باید خوشحال بشیم......واقعا که
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
0
0
خدا را شکر همه مشکلات حل شد!!!!!!
نظرات بینندگان