arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

فرمانده نیروهای ناتو درعراق: نیروهایمان را به درخواست دولت این کشور افزایش می دهیم

فرمانده نیروهای ناتو در عراق امروز(پنج شنبه) گفت که این نیروها به درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارند. وی همچنین خاطرنشان کرد که پیش بینی نمی کند که هیچ گونه تغییری در مأموریت نیروهای ناتو ایجاد شود و مأموریت آنها مشورتی باقی خواهدماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: فرمانده نیروهای ناتو در عراق امروز(پنج شنبه) گفت که این نیروها به درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارند.

به گزارش الفرات، «ژنرال پیر اولسن» در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: آن نیروها به همراه دولت عراق برای برقراری امنیت تلاش می کنند و تنها می توان به درخواست مقامات رسمی عراق مأموریت آنها را توسعه داد.

وی با اشاره به اینکه مأموریت نیروهای ناتو در عراق رزمی نیست بلکه ارائه مشاوره های امنیتی و نظامی به وزارت دفاع عراق است، اظهار کرد: مأموریت ما مشورتی است و ما در عملیات ضد داعش و یا هر عملیات دیگری هیچ گونه آموزشی نمی دهیم.

اولسن با اشاره به اینکه روند افزایش نیروهای ناتو هنوز آغاز نشده است، افزود: این موضوع پس از درخواست دولت عراق و با موافقت سی کشور عضو ناتو صورت می گیرد. ما به حاکمیت عراق احترام می گذاریم و در چارچوب دولت فعالیت می کنیم.

فرمانده نیروهای ناتو در عراق با بیان اینکه فعالیت ناتو به بغداد محدود است و در صورت درخواست دولت عراق ممکن است در سایر مناطق هم گسترش یابد، تشریح کرد: ما در اردوگاهی در بغداد هستیم که نیروهای ائتلاف بین المللی هم در آنجا حضور دارند اما کار ما جدا از آنها است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که پیش بینی نمی کند که هیچ گونه تغییری در مأموریت نیروهای ناتو ایجاد شود و مأموریت آنها مشورتی باقی خواهدماند.

نظرات بینندگان