arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

کره شمالي: ارتش ما آمریکا را هم شکست می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد مشترک ارتش کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش «سلاحهای پیشرفته قدرتمند» با قابلیت شکست دادن آمریکا در اختیار دارد.

به گزارش انتخاب؛ همزمان با تشدید گمانه زنی ها درباره بلندپروازیهای هسته ای و زرداخانه موشکی کره شمالی، ری یونگ هو در جمع مسئولان نظامی و حزب حاکم کره شمالی، بر اهمیت تقویت بنیه نظامی کشورش برای دفاع در برابر تهدیدهای آمریکا و کره جنوبی تاکید کرد و گفت کشورش مجهز به تسلیحات قدرتمند پیشرفته است.

وی کره شمالی را یک قدرت نظامی و هسته ای توصیف و از کیم جونگ اون، رهبر جدید کره شمالی به عنوان یک « کارشناس راهبردی نظامی » که سالها به ارتش این کشور مشاوره داده است، تمجید کرد.

ری یونگ هو گفت : « ارتش کره شمالی مجهز به تسلیحات قدرتمند پیشرفته ای است که می تواند در آن واحد، امپریالیست آمریکا را شکست دهد.» این نشست با حضور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس ارتش برگزار شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ری یونگ هو به جزئیات بیشتر درباره سلاحهای کره شمالی اشاره نکرد، اما وی در شرایطی این مسئله را مطرح کرد که آمریکا، انگلیس و کشورهای دیگر درباره اقدامات تحریک آمیز کره شمالی و امکان تشدید تنشها هشدار داده اند.
نظرات بینندگان