arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

شکست احتمالي سارکوزي و نگرانی سرمايه گذاران امريکايي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمایه گذاران در نیویورک شده است.

به گزارش انتخاب ، آمریکا بی صبرانه در انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است.

در صورت پیروزی فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست در انتخابات فرانسه، دو هفته پس از انتخابات وی برای شرکت در نشست ناتو در شیکاگو به آمریکا سفر خواهدکرد.

آمریکاییها احتمال می دهند که اولاند از خروج زود هنگام نیروهای فرانسوی از افغانستان خبر دهد.

ژوستن واییس پژوهشگر مرکز بروکینگز گفت:« فرانسوا اولاند اعلام کرده است که در صورت پیروزی خروج نیروهای فرانسوی را آغاز می کند و نیروها در سال دوهزار و دوازده دو سال قبل از پایان ماموریت شان افغانستان را به کلی ترک خواهندکرد.

این برای دولت اوباما مشکل ساز است.

» نیکلا سارکوزی رئیس جمهور کنونی فرانسه، با قرار دادن دوباره فرانسه در فرماندهی ناتو، زمینه را برای نزدیکی فزاینده فرانسه و آمریکا فراهم کرده بود در آن زمان فرانسوا اولاند با این تصمیم مخالفت می کرد.

در هرصورت اولاند برای اطمینان دادن به آمریکاییها دو تن از نزدیکانش را در ماه مارس به واشنگتن اعزام کرد. واییس افزود:« فرستادگان اولاند این پیام را دادند که او با تصمیم سارکوزی (یعنی عضویت در فرماندهی ناتو) همانطور که اجرا شد موافق نبوده است اما در عین حال اولاند این تصمیم را زیر سئوال نخواهد برد .» سرمایه گذاران آمریکایی همچنین نگران اظهارات اولاند در خصوص زیر سئوال بردن پیمانهای اروپایی و مذاکره دوباره با آلمان هستند. کنت هیوگز اقتصاد دان مرکز ویلسون گفت:« روابط میان سارکوزی و مرکل در سطح اروپا روابطی مستحکم بود و این دو به طور کارآمدی از منطقه یورو تنش زدایی کردند.

مسئله اصلی این است که در صورت پیروزی اولاند این روابط چگونه پیش خواهد رفت؟» اگر اولاند بخواهد پیمانهای اروپایی را دوباره به مذاکره بگذارد تا مسئله رشد اقتصادی را در آن بگنجاند؛ به موضع دولت اوباما نزدیک خواهد شد.

اوباما ماههاست که از اروپایی ها می خواهد برنامه ای برای رشد اقتصادی به اجرا بگذارند.
نظرات بینندگان