arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
تا ساعاتی دیگر صورت می گیرد؛

خروج سه بیوه و نه فرزند اسامه بن لادن از پاکستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه بیوه و نه فرزند اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده، شب جمعه با یک فروند هواپیمای عربستان سعودی از پاکستان خارج می شوند.

 به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، فرزندان و بیوه های اسامه بن لادن سرکرده القاعده از زمان عملیات نیروهای آمریکایی که به کشته شدن وی منجر شد، تاکنون در پاکستان در بازداشت به سر می بردند. از زمان کشته شدن بن لادن یک سال طول می کشد و سه بیوه و نه فرزند بن لادن امشب پس از یک سال این کشور را ترک می کنند.

 وکیل خانواده بن لادن تایید کرد امشب این افراد با هواپیمایی که از عربستان سعودی عصر امروز به فرودگاه اسلام آباد آمده است، پاکستان را ترک خواهند کرد. پس از کشته شدن بن لادن در یک سال پیش سوال اساسی برای سازمان های اطلاعاتی پاکستان و آمریکا این بود که آیا این افراد از فعالیت های بن لادن در ده سال گذشته آگاه بوده اند یا خیر.

رضا سیاح ادامه داد: اما به نظر می رسد که خانواده بن لادن اطلاعات کافی در اختیار این سازمان ها قرار نداده اند و تنها بیوه کوچکتر بن لادن اطلاعاتی درباره حرکت ها و نقل و انتقال های بن لادن داشته است.

خانواده بن لادن سپس متهم به اقامت غیر قانونی در پاکستان شدند و هفته گذشته از بازداشت دولت پاکستان درآمدند و به آنها یک هفته مهلت داده شد تا برای خروج از کشور برنامه ریزی کنند.

خبرنگار سی ان ان ادامه داد: دو تن از همسران بن لادن تبعه عربستان سعودی هستند و یکی اهل یمن است.

اخبار منابع اطلاعاتی می گوید که این زنان بسیار محافظه کار بودند و به همین دلیل ممکن است اطلاعات زیادی درباره بن لادن نداده باشند، اما بیوه کوچکتر بن لادن که از وی بیشتر از همه در زمان حمله آمریکا به بن لادن محافظت می کرد و به این دلیل نیز از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اطلاعاتی درباره بن لادن به ماموران درباره ده سال فرار وی داده است.
نظرات بینندگان