arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

ورود اولین سامانه بارشی سال ۱۴۰۰ به کشور از روز سه شنبه/ هوای تهران چهارشنبه بارانی است

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود نخستین سامانه بارشی به کشور در سال جدید از روز سه شنبه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: «صادق ضیائیان» مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت هوای کشور گفت: طی امروز بارش‌های خفیف و پراکنده به همراه وزش باد در خراسان شمالی، خراسان رضوی و بخش‌هایی از ارتفاعات سیستان و بلوچستان را خواهیم داشت.

او با بیان اینکه امروز پدیده خاصی مورد انتظار نیست، گفت: البته در برخی استان‌های مرکزی شاهد وزش باد خواهیم بود.

ضیائیان افزود: امروز در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان نیز وزش باد را خواهیم داشت و بارندگی خفیف در این استان‌ها انتظار می‌رود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا طی روز آینده گفت: از روز یکشنبه بارش پراکنده باران در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان خواهیم داشت. همچنین در ارتفاعات شمال غرب، غرب و البرز بارش‌هایی را شاهد خواهیم بود.

او درباره پیش بینی هوا در نوار شمالی کشور گفت: از روز دوشنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور بارش‌های خفیف انتظار می‌رود.

ضیائیان با اشاره به ورود اولین سامانه بارشی به کشور در سال جدید گفت: روز سه شنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و اواخر وقت ابتدا شمال کشور درگیر بارش می‌شود و روز چهارشنبه بر شدت بارش افزوده می‌شود.

او اضافه کرد: این اولین سامانه بارشی فعال است که کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و عمدتا شمال غرب، غرب و نوار شمالی کشور را درگیر خواهد کرد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره پیش بینی آب و هوای تهران در نخستین روزهای سال گفت: برای تهران طی روزهای آینده بارش خاصی انتظار نمی‌رود و احتمالا از روز چهارشنبه بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

نظرات بینندگان