arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

کلاهبرداري از طريق انتقال وجه کارت به کارت از زندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جرم سابقه داري که در زندان با همدستي خواهرش اقدام به کلاهبرداري از شهروندان به روش کارت به کارت مي کرد، شناسايي شد.

به گزارش انتخاب، سرهنگ رسولي فر رييس پليس آگاهي سمنان ضمن اعلام اين خبر گفت: با مراجعه و شکايت راننده آژانسي به پليس آگاهي مبني بر اينکه شخصي با وي تماس گرفته و خود را ?حسيني? معرفي و اعلام کرده که اتومبيلم در 6 کيلومتري سمنان معيوب شده و نياز به مبلغ 20 ميليون ريال وجه نقد دارم اگر کارت عابربانک داريد پول را از طريق کارت خوان به حساب شما واريز مي کنم و شما پس از برداشت آن را به ما برسانيد، بعد شماره تلفن همراهم را گرفت و پس از چند دقيقه دوباره به من زنگ زد و گفت که شما جلوي عابربانک توقف کنيد و کارهايي که به شما مي گويم انجام بدهيد تا پول از طريق کارت خوان به حساب شما واريز شود و من نيز آن کارها را انجام دادم و مبلغي حدود 900 هزار ريال از حسابم به حساب وي منتقل شد.

وي افزود: با توجه به اهميت موضوع کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبراري وارد عمل شده و حساب مورد نظر را مسدود و اقداماتي براي شناسايي متهم انجام دادندتا اينکه شخصي 66 ساله به همراه خانمي به پليس آگاهي مراجعه و مدعي شد حسابش اشتباها مسدود شده است.

رييس پليس آگاهي سمنان درادامه به سخنان ضد ونقيص اين زن اشاره کرد و گفت: اين افراد قصد فريب کارآگاهان را داشتند که با تيزهوشي کارآگاهان مواجه و به ناچار لب به اعتراف گشوده و اقرار کرد که شش ماه قبل با توجه به بي سوادي پدر شوهرم آنان را به بانک ملي برده و حسابي برايشان افتتاح کردم و از طريق برادرم که زنداني بود مبالغي به اين حساب واريز مي شد و برادرم با من تماس گرفته و من وجوه را برداشت و به حساب ديگري منتقل مي کردم.

رسولي فر افزود: با دريافت اين اعترافات و انجام بازجويي از متهم اصلي در زندان مشخص شد که وي ضمن تماس تلفني با صاحبان مشاغل در پوشش خريد يا سفارش کالا يا خدمات به بهانه پرداخت پول آنان را به پاي دستگاه خودپرداز مي کشيده و به بخش انتقال وجه راهنمايي و با راهنمايي هاي اشتباه به جاي پرداخت پول، وجوه آنان را از طريق کارت بانکي دريافت مي کرده.

وي با اعلام اينکه از متهمان پنج کارت به شماره هاي 6219861000508514 و 6037691092731736 و 6273531090063795 و 6280231241411072 و 6037691165366667 کشف شده و به اين روش از ده ها نفر کلاهبرداري کرده اند از شهروندان تقاضا کرد در صورتي که فردي به اين شيوه پولي به شماره کارت هاي مذکور انتقال داده است به دادسراي محل سکونت خود مراجعه و اقدام به شکايت کند.

رسولي فر به شهروندان هشدار داد: با مبالغ بالا وسوسه نشوند و در معاملات اين چنيني نهايت دقت را در انتقال وجه داشته باشند و توصيه هاي پليسي را جدي بگيرند چون کلاهبرداران با مبالغ زياد و چرب زباني هميشه در کمين هستند
نظرات بینندگان