arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

مراجعه‌ ۸۲۲ هزار و ۸۰۶ بیمار به اورژانس از ۲۵ اسفند تا یک فروردین

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به شرح عملکرد ۲۵ اسفند تا یک فروردین در ایام عید خود پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: «مجتبی خالدی» سخنگوی سازمان اورژانس کشور، در مورد عملکر اورژانس بیمارستانی در طرح ملی سلامت نوروزی در مورد آماز ۲۵ اسفند لغایت یک فروردین گفت: کل مراجعین این طرح ۸۲۲۸۰۶ نفر بودند که از این تعداد ۶۳۶۶۷۰ نفر سرپایی و ۱۸۶۱۳۶ نفر بستری بودند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳۸۱۶ نفر در مراقبت ویژه بستری بودند، ۱۹۶۰۶ نفر به صورت اورژانسی جراحی شدند و ۵۶۳۸۹ نفر عمل جراحی الکتیو شدند.

خالدی افزود: ۲۹۰۸۴ نفر بیمار قلبی، ۸۴۷۲۵ نفر بیمار تنفسی، ۲۷۹۲ نفر سکته مغزی، ۲۸۵۲۸ نفر مسمومیت گوارشی و ۵۵۵۴۶ نفر مصدومین ترومایی را در این مدت داشتیم.

وی در مورد خدمات ارائه شده توسط مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در ۲۵ الی یک فروردین بیان کرد: کل غربالگری‌ها دویست و هشت هزار و ۴۴۵ بود و همچنین هفتاد و هفت هزار و ۸۸۱ تست کرونا، ۱۱۲ تست مالاریا، ۷۳ تست التور انجام شد.

خالدی ادامه داد: چهارصد و چهل یک هزار و ۵۳ تست pcr و صد و چهل و هفت هزار و ۲۴۱ تست رپید، دویست و هشتاد و هشت هزار و ۵۵۳ مورد رهگیری و شصت هزار و ۸۳۲ تست مثبت رپید و pcr داشتیم.

وی در مورد خدمات مرکز سلامت محیط و کار از ۲۵ ام اسفند تا یک فروردین گفت: در این مدت دویست و سی و یک هزار و ۷۶۴ بارزسی انجام شد که هزار و ۵۸۲ مرکز پلمپ شد، همچنین 272 هزار و ۸۲۹ مواده غذایی معدوم شد و هفت هزار و ۲۵ مرکز به مراجع قضایی معرفی شد.

خالدی بیان کرد: دو هزار و ۷۱۹ مورد بازرسی از اماکن اقامتی بوده که از این تعداد دو هزار و ۲۸ بازرسی از پایانه‌های مسافرتی، 169 هزار و ۵۳۲ بازرسی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۵۳ هزار و ۸۷۳ بازرسی از اماکن عمومی صورت گرفت.

وی درباره خدمات اورژانس پیش بیمارستانی گفت: در خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در این مدت کل ماموریت‌های انجام شده 74 هزار و ۷۷۵ ماموریت انجام شده که 12 هزار و ۵۰۲ مورد آن در خصوص حوادث ترافیکی، 62 هزار ۲۷۳ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی، دو هزار و ۸۱۸ مورد از حوادث ترافیکی در محل درمان شده، 10 هزار و ۴۰ مورد از حوادث ترافیکی به مرکز درمانی منتقل شده اند. همچنین 24 هزار و ۳۱۶ مورد از حوادث غیر ترافیکی در محل درمان و ۲۴ هزار و ۳۴۸ مورد نیز به مرکز درمانی منتقل شده اند.

وی در مورد خدمات ارائه شده‌ی ایستگاه‌های سلامت در این ایام گفت: کل مراجعین هزار و ۷۳۱ نفر شامل ۵۸۹ خانم و هزار و ۱۴۲ آقا بوده اند. از این تعداد ۳۰۵ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده که ۱۴۵ مورد در محل درمان شده اند همچنین ۱۶۰ مصدوم نیز به مرکز درمانی منتقل شده اند. همچنین هزار و ۴۲۶ مصدوم مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده که هزار و ۵۶ مصدوم در محل درمان و ۳۷۰ مصدوم نیز به مرکز درمانی منتقل شده اند.

خالدی در مورد احیای قلب موفق در این مدت ادامه داد: در کل ۱۸۲ ماموریت شامل ارائه خدمات به ۱۲۷ مرد و ۵۵ خانم بودند و در مورد طرح ۲۴۷ نیز کل ماموریت‌ها ۱۳۱ مورد شامل ۹۶ مرد و ۳۵ خانم بوده است. همچنین کل ماموریت ۷۲۴ در مجموع ۱۵۶ مورد شامل ۸۹ مرد و ۶۷ خانم بود.

 

نظرات بینندگان