arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰

سئول: تحرکات نظامی کره شمالی را در نقاط مرزی زیر نظر داریم

سرهنگ «کیم جون رک» سخنگوی ارتش کره جنوبی در نشست خبری گفت: «ارتش ما از نزدیک اقدام‌های نظامی کره شمالی را ردیابی و رصد می‌کند و مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده نیز همکاری نزدیک دارند». این مقام نظامی ارتش کره جنوبی از آمادگی بالای ارتش این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: ستاد مشترک ارتش کره جنوبی سه‌شنبه اعلام کرد که در هماهنگی اطلاعاتی کامل با آمریکا، تحرکات نظامی کره شمالی را رصد می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» سرهنگ «کیم جون رک» سخنگوی ارتش کره جنوبی در نشست خبری گفت: «ارتش ما از نزدیک اقدام‌های نظامی کره شمالی را ردیابی و رصد می‌کند و مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده نیز همکاری نزدیک دارند».

این مقام نظامی ارتش کره جنوبی از آمادگی بالای ارتش این کشور خبر داد.

برخی منابع می‌گویند نشانه‌هایی مبنی بر این وجود دارد که کره شمالی چندین راکت انداز و سلاح‌های دیگر را در جزیره «چانگرین» بین دو کره مستقر کرده است. در نوامبر ۲۰۱۹، پیونگ یانگ تمرین شلیک توپخانه‌ای در این جزیره را با نظارت «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی انجام داد.

در پی انتقادات کره شمالی از تحرکات واشنگتن و کره جنوبی در شبه جزیره کره، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در روزهای گذشته درسخنانی تحریک‌آمیز به پیونگ یانگ هشدار داد که نیروهای نظامی آمریکا «همین امشب آماده نبرد» هستند.

کره شمالی بارها اعلام کرده که رزمایش‌های آمریکا با کره جنوبی، بر هم زننده ثبات و امنیت در شبه جزیره و خلاف منافع کشورهای منطقه است.

نظرات بینندگان