arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰

سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در راههای برون شهری ۱۸۲ درصد افزایش یافت

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از افزایش ۱۸۲ درصدی سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در راههای برون شهری از بیست و پنجم اسفندماه تا دوم فروردین ماه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: داریوش امانی روز چهارشنبه در حاشیه سفر به گیلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی مدت یاد شده؛ نزدیک به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار جابه جایی از طریق ناوگان عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری انجام شده که این میزان نشان دهنده افزایش ۱۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهش ۲۴ درصدی نسبت به سال ۹۸ است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از کرونا اتوبوس های بین شهری با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت می کنند اما تعداد سفرها ی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته است.

امانی همچنین از افزایش ۵۲ درصدی تردد در راههای کشور از بیستم اسفندماه تا دوم فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان تردد نسبت به سال ۹۸ که شرایط عادی بود ، ۱۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با اشاره به افزایش حجم سفرها اظهار کرد : طی همین مدت بیش از ۵۱۵ هزار دستگاه خودرو وارد استان گیلان شده که نسبت به سال قبل ۲۰۶ درصد افزایش را نشان می دهد .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیشترین سفرها را به استان های شمالی عنوان و تصریح کرد: بیشترین مسافران از استان های تهران و البرز وارد این استان ها شده اند.

وی از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری خودداری و در صورت لزوم حتما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

امانی به وضعیت جابه جایی کالاها نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی ، تحریم ها و کرونا و مشکلات رانندگان همچون تامین لاستیک ، روغن، و قطعات ۵۰۰ میلیون تن جابه جایی کالا داشتیم که نشان دهنده رشد۷.۷ درصدی نسبت به سال قبل است.

 

 امانی همچنین در ادامه از اجرای آسفالت ۷ هزار کیلومتر از راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار کشور در قالب طرح ابرار خبر داد.

وی با اشاره به حضور ۱۲ هزار راهدار با ۹ هزار دستگاه انواع ماشین آلات در ۸۵۰ راهدار خانه اظهار داشت: وظیفه راهداری نگهداری مطلوب از راهها و برطرف کردن نقاط پر حادثه است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشورتصریح کرد: در همین راستا سال ۹۹، حدود ۷۰ درصد از نقاط حادثه خیز را برطرف کردیم و در سه ماه نخست امسال نیز ۳۰ درصد دیگر نقاط پر حادثه راهها برطرف می شود.

نظرات بینندگان