arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

استقرار يك موشك‌انداز بر بام ساختماني در لندن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزارت دفاع انگليس اعلام كرده است كه در حال بررسی مکان مناسب در لندن برای استقرار یک موشک‌انداز به منظور تامین امنیت بازی‌های المپیک است و ممکن است این موشک‌انداز را بر بام مجتمعی مسکونی در شرق لندن مستقر کند.

به گزارش ايلنا به نقل از بي‌بي‌سي، ساکنان این مجتمع اطلاعیه‌هایی را دریافت کرده‌اند كه حاکی از آن است که ممکن است تعدادی سرباز در طول بازی‌های المپیک در ساختمانشان مستقر شوند.

در این اطلاعیه آمده است كه بخشی از سیستم دفاعی مورد نظر برای این بازی‌ها ممکن است روی منبع آب این ساختمان مستقر شود.

۷۰۰ تن ساکن این مجتمع مسکونی هستند.

سخنگوی وزارت دفاع انگليس می‌گوید كه این وزارتخانه هنوز تصمیم قطعی برای استفاده از سیستم دفاعی زمین به هوا در طول این مسابقات نگرفته است.

در این اطلاعیه آمده است که افرادی از نیروهای مسلح برای مانور نظامی در اوایل ماه می به مدت پنج تا هفت روز در این مجتمع خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه از دوم ماه می تا دهم این ماه ارتش برای آزمایش توانایی نیروهای مسلح برای کمک به پلیس در تامین امنیت در طول مسابقات المپیک مانوری سراسری و بزرگ را برپا می‌کند.

در اطلاعیه وزارت دفاع آمده است كه اگر دولت تصمیم به استفاده از موشک در طول مسابقات بگیرد، این سربازان ممکن است به مدت دو ماه در این محل برای انجام عملیات مستقر شوند.

وزارت دفاع انگليس در عین حال گفته است كه این موشک‌انداز توسط سربازانی خبره و آموزش دیده به کارگرفته می‌شود و خطری را برای ساکنان در بر نخواهد داشت.

بر این اساس تنها پس از رسیدن دستور از عالی‌رتبه ترین سطوح دولتی و در واکنش به یک تهدید امنیتی موثق و بزرگ از این موشک‌انداز استفاده خواهد شد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که نیروهای پلیس و ارتش در تمام ساعات شبانه روز به بهبود وضعیت ایمنی ساکنان کمک می‌کنند و اهالی این مجتمع را به هدفی برای تروریست‌ها تبدیل نخواهند کرد.
نظرات بینندگان