arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰

آمریکا و کره جنوبی: کره شمالی زیردریایی آماده کرده با توانایی پرتاب موشک های بالستیک

روزنامه دِ تلگراف انگلیس روز دوشنبه به نقل از گزارش های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و کره جنوبی در اطراف بندر "سینپو" در کره شمالی اعلام کرد که این کشور آماده راه اندازی زیردریایی است که توانایی پرتاب موشک های بالستیک را دارد. به گزارش این رسانه انگلیسی، تصاویر جدید ماهواره ای از ساحل شرقی شبه جزیره کره لنگرگاه شناوری را در کنار اسکله نشان می دهند که براساس تحقیقات به عمل آمده یک مکان برای ساخت و ساز های گسترده نظامی است که این زیردریایی نیز در آنجا در حال تکمیل شدن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: روزنامه دِ تلگراف انگلیس روز دوشنبه به نقل از گزارش های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و کره جنوبی در اطراف بندر "سینپو" در کره شمالی اعلام کرد که این کشور آماده راه اندازی زیردریایی است که توانایی پرتاب موشک های بالستیک را دارد.

به گزارش این رسانه انگلیسی، تصاویر جدید ماهواره ای از ساحل شرقی شبه جزیره کره لنگرگاه شناوری را در کنار اسکله نشان می دهند که براساس تحقیقات به عمل آمده یک مکان برای ساخت و ساز های گسترده نظامی است که این زیردریایی نیز در آنجا در حال تکمیل شدن است.

تحلیل تصاویر توسط متخصصان مرکز تحقیقات نظامی "استیمسون" که در ۳۸ وب سایت قرار گرفته است گویای آن است که این شناور جدید در مرحله نهایی تکمیل شدن قرار دارد و یا شاید آماده برای بهره برداری و استفاده در آینده نزدیک است.

این اخبار زمانی علنی می شود که اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل به تازگی خواستار برگزاری جلسه اضطراری در روز سه شنبه شدند تا موضوع راه اندازی پایگاه جدید موشک های بالستیک کره شمالی را به بحث بگذارند و این اقدام کره شمالی را در تعارض با قطعنامه های پیشین شورای امنیت ارزیابی کرده و بتوانند تحریم های بیشتری علیه پیونگ یانگ وضع کنند.

براساس این گزارش، اتفاقات اخیر بیانگر این است که پیونگ یانگ بار دیگر می خواهد از راهبردهای دیپلماسی "آتش و خشم" استفاده کند.

هفته گذشته کره شمالی دو موشک بالستیک آزمایش کرد و شورای امنیت سازمان ملل متحد متعاقبا قطعنامه ای جدید علیه این اقدام تصویب کرد.

برخی کارشناسان معتقدند آزمایش های موشکی کره شمالی با هدفِ تحت فشار گذاشتن دولت جدید امریکا و جو بایدن رئیس جمهوری این کشور است.

نظرات بینندگان