arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

پلیس برنامه‌ای برای یک‌طرفه کردن جاده‌ها در ۱۲ و ۱۳ فروردین ندارد/ مسافران بازگشت خود را به روزهای پنجشنبه و جمعه موکول نکنند

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی تعطیلات قرار داریم به هموطنانی که در سفرهای نوروزی به سر می‌برند، توصیه می‌کنیم بازگشت خود را به روزهای پنجشنبه و جمعه موکول نکنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی تعطیلات قرار داریم به هموطنانی که در سفرهای نوروزی به سر می‌برند، توصیه می‌کنیم بازگشت خود را به روزهای پنجشنبه و جمعه موکول نکنند.

«سرهنگ احمد شیرانی» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا درباره بار ترافیکی جاده‌های کشور گفت: در جاده‌های کشور و جاده‌های شمالی هیچ مشکل ترافیکی نداریم و ترافیک روان است.

او ادامه داد: تردد نسبت به روزهای قبل بیشتر شده است، اما با توجه به ظرفیت فعلی جاده‌ها ترددها منجر به کندی حرکت و یا انسداد معبر نشده است.

سرهنگ شیرانی با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد در تهران و البرز گفت: تهران و البرز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند و ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی ممنوع است و با توجه به شرایط خاص این دو شهر، آنها به صورت یکپارچه دیده شده‌اند و امکان تردد در این دو شهر وجود دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با بیان اینکه بیشتر تمرکز و کنترل ترددهای غیرمجاز توسط دوربین‌های هوشمند انجام می‌شود، اظهار کرد: دوربین‌ها، پلاک‌های غیرمجاز را شناسایی و ثبت تخلف انجام می‌دهند.

او تاکید کرد: مهلت سه روزه اعلام شده برای خروج پلاک‌های غیربومی به اتمام رسید و تردد آن‌ها تخلف حساب می‌شود.

سرهنگ شیرانی هچنین با اشاره به روزهای پایانی تعطیلات گفت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی تعطیلات قرار داریم به هموطنانی که در سفرهای نوروزی به سر می‌برند توصیه می‌کنیم بازگشت خود را به روزهای پنجشنبه و جمعه موکول نکنند.

او اضافه کرد: با توجه به حجم خروج از تهران، اگر همه مسافران بخواهند به صورت همزمان بازگردند، جاده کشش لازم را ندارد و با بار ترافیکی سنگین مواجه خواهند شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با تاکید بر اینکه پلیس برنامه‌ای برای یک طرفه کردن جاده‌ها ندارد افزود: به همین جهت توصیه می‌کنیم مسافران برای بازگشت از سفر برنامه ریزی کنند و به تدریج و از همین امروز نسبت به بازگشت اقدام کنند.

او در پایان با اشاره به تصادفات درجاده‌های کشور گفت: آمار تصادفات کماکان در جاده‌ها بالا است و این مساله احتیاط، صبر و حوصله رانندگان را می‌طلبد تا منجر به ایجاد حادثه‌ای نشود.

ایلنا

نظرات بینندگان