arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

قانونگذار آمریکایی: پایبندی ما به ضرب الاجل اول مه برای خروج از افغانستان خطرناک است

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا: زمان آن رسیده که ما از افغانستان خارج شویم اما خارج کردن نیروها تنها در مدت زمان سه هفته و نیم، غیرواقع‌بینانه و مطلقاً خطرناک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در یک جلسه مجازی مربوط به این کمیته تعهد به ضرب الاجل اول مه که از سوی دولت دونالد ترامپ برای خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان تعیین شد را "غیرواقع‌بینانه و خطرناک" خواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز پیش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد به "دلایل تاکتیکی" احتمال پایبندی کشورش به ضرب الاجل تعیین شده بر اساس توافق دوحه برای خارج شدن نظامیان آمریکا از افغانستان کم است. همچنین به دنبال این اظهار نظر، طالبان نیز تهدید کرد پس از اول مه، به هر آمریکایی که در خاک افغانستان باقی مانده باشد، حمله می‌کند.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: زمان آن رسیده که ما از افغانستان خارج شویم اما خارج کردن نیروها تنها در مدت زمان سه هفته و نیم، غیرواقع‌بینانه و مطلقاً خطرناک است.

اسمیت که یک دموکرات است ادامه داد: این وظیفه آمریکا نبود که از ارتشش برای برقراری صلح و ثبات در کشور که فاقد آنهاست استفاده کند و دولت آمریکا باید از ادامه چنین مأموریت شکست خورده‌ای دست بکشد.

اسمیت اظهار کرد: اگر طالبان قدرت را در افغانستان به دست بگیرد، ما نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم. ما می‌توانیم وضعیت بن‌بست را حفظ کنیم اما نمی‌توانیم طالبان را از داشتن سطحی از نفوذ در افغانستان، منع کنیم. در پایبندی ما به این ماموریت، هزینه بسیار زیاد و ریسک فوق‌العاده‌ای وجود دارد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد: تهدیدهای فراملی واقعی که آمریکا در حال حاضر با آن‌ها روبه‌روست، نه از افغانستان، بلکه بیشتر از جانب سوریه، دیگر نقاط خاورمیانه و آفریقا هستند.

نظرات بینندگان