پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یکی از خوانندگان "انتخاب" با ارسال مطلبی نوشته است:
صبح امروز که برای مشکل یکی از بستگان
در بیمارستان بودم، برای تهیه پول مجبور به خروج از بیمارستان شدم و با
اتوموبیل به یکی از بانک های اطراف مراجعه کردم، ماشین را در سمت چپ
خیابان (دو متر فاصله تا خطوط عابر پیاده) پارک کردم و به بانک رفتم، وقتی
برگشتم دیدم جرثقیل آماده در حال بردن ماشین است، خطاب به پلیس کنارش
گفتم: مگر چه ایرادی دارد اینجا پارک کرده ام، پاسخ گفت: سمت چپ خیاببان ،
ماشین هایش را جمع می کنیم.
این در حالی است که سرتاسر خیابان، از اول تا اخر و در هر دو سو، پر از
ماشین بود؛ اما اینکه چرا سمت راست پارک بلا اشکال است و سمت چپ، ایرادی
دارد که منجر به رفتن ماشین به پارکینک می شود نیز از دیگر عجایب است!
عجایب دیگری نیز است که مختصراً آن را عرض می کنم:
1. ماشین من در خیاابن سرافراز (یکی از نقاط مرکزی تهران) توسط جرثیل
برداشته شد، اما ماشین به پارکینگ الغدیر (در یکی از شرقی ترین نقاط تهران)
رفت! (اینکه چرا ماشین توقیفی باید به دورترین نقطه تهران ، منتقل شود نیز
از عجایب راهنمایی رانندگی است!
2. قبض را که گرفتم، برای اجازه ی ترخیص ماشین، باید به خیابان زنجان شمال
(یکی از غربی ترین نقاط تهران) می رفتم! فضای انجا نیز که مشخص است، کپی از
همه مدارک بگیر، از این باجه به آن باجه برو تا پس از تلف شدن نیم روز،
مجوز ترخیص خودرو صادر شود! (الحمدلله مشکل تولید شغل هم نداریم)
3. پس از ترخیص خودرو، مبلغ 25 هزارتومان برای (جرثقیل) پرداخت کردم ( این
هم از آندسته شغل سازی هاست! ) و مبله 7 هزار و پانصدر تومان نیز در ازای
خوابیدن اتوموبیل در پارکینگ انهم برای کمتر از 24 ساعت، پرداخت کردم!
4. سئوالم از مسئولین ناجا این است که
اول: به چه دلیل، خودرویی که در گوشه از خیابان (بی انکه سد معبر کند) با جرثقیل به پارکینگ منتقل می شود؟ اگر قانون مدارید اتوموبیل مختلف باید مبلغی جریمه شود، نه اینکه انواع آزار و اذیت ها را متحمل شود
دوم: اساساً با چه مجوز قانونی، می توانید اتوموبیل مردم را توقیف کنید؟
سوم: چرا پارکینگ در نقاط مرکزی تهران نیست که مردم مظلوم مجبور نشوند برای
پس گرفتن ماشین خودشان به آنجا بروند؟ چرا نباید به پارکینگ های اطراف
منتقل شود؟
چهارم: چرا برای ترخیص خودرو باید همه ی افراد به غربی ترین نقطه تهران
بروند؟ پس این دفاتر پلیس + 10 برای چه هستند؟ چرا بنده که اتوموبیلم حتی
یک ریال خلافی ندارد و شکایتی نیز نداردف باید به این منطقه از تهران رفته و
نصف روزم از این باجه به آنجه تلف شود؟
پنجم: چرا باید پول حمل اتوموبیل (آنهم به شرقی ترین نقطه تهران) را صاحب اتوموبیل محاسبه کند؟
ششم: چرا باید پارکینگ ، روزانه مبلغی هنگفت از مردم بگیرند؟ گرانترین پارکینگ های جهان نیز، تا این اندازه بی انصاف نیستند.!
البته این مشکلات تنها به توقیف اتوموبیل منتهی نمی شود، کاش مسئولین ببینند و تامل کنند که چه در پلاک گذاری های می گذرد و چقدر مردم اذیت می شوند؟
جنابان مسئول ناجا! از آنجا که به حسن نیتتان اطمینان دارم، تنها یک تقاضا می کنم : خواهشاً پروسه ی آزار و اذیت رسمی مردم خاتمه دهید.
جانا سخن حال دل ما گفتي
چرا؟؟!
چرا؟!
من همواره با این سوال مواجه هستم که چرا جریمه رانندگانی که به دلایلی مانند سرعت غیر مجاز، سبقت بی جا، پارک ممنوع و ... انجام می شود باید به حساب راهنمائی و رانندگان و یا حتی دولت برود؟ اگر این تخلف ها نوعی اجحاف در حق خود ودیگر شهروندان است، چرا سود آنرا کسی دیگر ببرد و نفعی به حال مردم نداشته باشد؟ آیا این کار از نظر شرعی درست است؟ طبیعی است که بی خودی گیر می دهند و اذیت می کنند. پناه بر خدا
دوست عزیز الان کافی است سری به گمرک بزنید تا ببینید بر اثر ایین نامه جدید در شده تقریبا بعد از عید هیچ کالای عمده از گمرک ترخیص نشده است.
بنده که خیلی به خودم مطمئن بودم پس از توقف به آن مامور مراجعه و پرسیدم که به چه جرمی متوقف شده ام گفت به همکارش که در حال پرکردن جریمه برای یک بینوائی بود مراجعه کنم همین کار را کرده و از او نیز همان سئوال را پرسیدم پاسخ داد سرنشین پشتی کمر بند نبسته و از آنجائی که پسرم نیز کمربند ایمنی بسته بود با عصبانیت گفتم خیلی غلط کرده اگر احدالناسی در خودرو من کمربند ایمنی نبسته .
او که دید خراب کرده گفت خب اگه بسته که هیچی .
تنها کاری که از دستم بر می آمد این بود که کارت نظامی ام را نشانش دادم و گفتم لااقل از این لباسی که به تن داری خجالت بکش .
اینها مردم را متوقف و به یک بهانه ای جریمه میکنند .
آیا مسئولین متوجه نمی شوند که در روزی مثل دوشنبه که وسط هفته است و تعطیلی هم نیست تعداد برگهای جریمه صادر شده توسط بعضی مامورین نشان از تخلف آنها دارد؟