arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۳۲
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

پروسه آزار و اذیت مردم توسط راهنمایی رانندگی!

آخر کجای دنیا، دولت به خود اجازه می دهد اتوموبیل مردم را از خیابان به پارکینگ منتقل کند ؛ اصلا تا به حال تصور کرده اید مردمی را که به محل پارک اتوموبیل خود می آیند و دیگر ماشین شان را نمی بینند؟ سئوالم این است، این قانون کجا آمده؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یکی از خوانندگان "انتخاب" با ارسال مطلبی نوشته است:

صبح امروز که برای مشکل یکی از بستگان در بیمارستان بودم، برای تهیه پول مجبور به خروج از بیمارستان شدم و با اتوموبیل به یکی از بانک های اطراف مراجعه کردم، ماشین را در سمت چپ خیابان  (دو متر فاصله تا خطوط عابر پیاده) پارک کردم و به بانک رفتم، وقتی برگشتم دیدم جرثقیل آماده در حال بردن ماشین است، خطاب به پلیس کنارش گفتم: مگر چه ایرادی دارد اینجا پارک کرده ام، پاسخ گفت: سمت چپ خیاببان ، ماشین هایش را جمع می کنیم.

این در حالی است که سرتاسر خیابان، از اول تا اخر و در هر دو سو، پر از ماشین بود؛ اما اینکه چرا سمت راست پارک بلا اشکال است و سمت چپ، ایرادی دارد که منجر به رفتن ماشین به پارکینک می شود نیز از دیگر عجایب است!

عجایب دیگری نیز است که مختصراً آن را عرض می کنم:

1. ماشین من در خیاابن سرافراز (یکی از نقاط مرکزی تهران) توسط جرثیل برداشته شد، اما ماشین به پارکینگ الغدیر (در یکی از شرقی ترین نقاط تهران) رفت! (اینکه چرا ماشین توقیفی باید به دورترین نقطه تهران ، منتقل شود نیز از عجایب راهنمایی رانندگی است!

2. قبض را که گرفتم، برای اجازه ی ترخیص ماشین، باید به خیابان زنجان شمال (یکی از غربی ترین نقاط تهران) می رفتم! فضای انجا نیز که مشخص است، کپی از همه مدارک بگیر، از این باجه به آن باجه برو تا پس از تلف شدن نیم روز، مجوز ترخیص خودرو صادر شود! (الحمدلله مشکل تولید شغل هم نداریم)

3. پس از ترخیص خودرو، مبلغ 25 هزارتومان برای (جرثقیل) پرداخت کردم ( این هم از آندسته شغل سازی هاست! ) و مبله 7 هزار و پانصدر تومان نیز در ازای خوابیدن اتوموبیل در پارکینگ انهم برای کمتر از 24 ساعت، پرداخت کردم!

4. سئوالم از مسئولین ناجا این است که

اول: به چه دلیل، خودرویی که در گوشه از خیابان (بی انکه سد معبر کند) با جرثقیل به پارکینگ منتقل می شود؟ اگر قانون مدارید اتوموبیل مختلف باید مبلغی جریمه شود، نه اینکه انواع آزار و اذیت ها را متحمل شود

دوم: اساساً با چه مجوز قانونی، می توانید اتوموبیل مردم را توقیف کنید؟

سوم: چرا پارکینگ در نقاط مرکزی تهران نیست که مردم مظلوم مجبور نشوند برای پس گرفتن ماشین خودشان به آنجا بروند؟ چرا نباید به پارکینگ های اطراف منتقل شود؟

چهارم: چرا برای ترخیص خودرو باید همه ی افراد به غربی ترین نقطه تهران بروند؟ پس این دفاتر پلیس + 10 برای چه هستند؟ چرا بنده که اتوموبیلم حتی یک ریال خلافی ندارد و شکایتی نیز نداردف باید به این منطقه از تهران رفته و نصف روزم از این باجه به آنجه تلف شود؟

پنجم: چرا باید پول حمل اتوموبیل (آنهم به شرقی ترین نقطه تهران) را صاحب اتوموبیل محاسبه کند؟

ششم: چرا باید پارکینگ ، روزانه مبلغی هنگفت از مردم بگیرند؟ گرانترین پارکینگ های جهان نیز، تا این اندازه بی انصاف نیستند.!

البته این مشکلات تنها به توقیف اتوموبیل منتهی نمی شود، کاش مسئولین ببینند و تامل کنند که چه در پلاک گذاری های می گذرد و چقدر مردم اذیت می شوند؟

جنابان مسئول ناجا! از آنجا که به حسن نیتتان اطمینان دارم، تنها یک تقاضا می کنم : خواهشاً پروسه ی آزار و اذیت رسمی مردم خاتمه دهید.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
146
در سر چهار راه ایران خودرو درست بغل ساختمان راهنمائی رانندگی همین پرسنل اقدام به پارک در پیاده رو می نمایند و اگر شخص دیگری در انجا پارک نماید جریمه می شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
125
آي دمت گرم
جانا سخن حال دل ما گفتي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
97
دمت گرم انتخاب که حرف دوستمون رو پخش کردی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
63
چرا؟؟؟!

چرا؟؟!

چرا؟!
جوادیها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
2
69
با سلام
من همواره با این سوال مواجه هستم که چرا جریمه رانندگانی که به دلایلی مانند سرعت غیر مجاز، سبقت بی جا، پارک ممنوع و ... انجام می شود باید به حساب راهنمائی و رانندگان و یا حتی دولت برود؟ اگر این تخلف ها نوعی اجحاف در حق خود ودیگر شهروندان است، چرا سود آنرا کسی دیگر ببرد و نفعی به حال مردم نداشته باشد؟ آیا این کار از نظر شرعی درست است؟ طبیعی است که بی خودی گیر می دهند و اذیت می کنند. پناه بر خدا
پاسخ ها
دیدگاه ایندگان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
اساسا این مبالغ به حساب دولت میرود تا با هزینه ان برای اسایش مردم سرمایه گذلری شود؟؟؟حاالا میشود یا نمی شود با خداست
محمد+
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
71
اینو یادت رفت::::: ماشین وقتی که رفت پارکینگ معلوم نیست سالم بیاد بیرون یانه ؟؟؟ منظورم اینه یهو میبینی ECU ، باطری و ..... غیب میشن
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
1
71
ای بابا یه روز من رو با ماشین خودم گرفتن گفتن ماشین سرقتیه!!!! هر چی گفتم این ماشین خودمه از کمپانی گرفتم قبول نکردن گفتن تو سیستم اینجوری ثبت شده بعدش هم که نزدیک بود برم بازداشتگاه . ماشین رو بردن پارکینگ بعدش هم تمام بلاهای بالا سرم اومدش. اخرش با کلی شکایت گفتن اشتباه شده 197 هم زنگ زدم خندیدن. کجای کارید شما هاا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
33
رسانه های ایران چهره پلیس راهنمایی را حتی در انیمشن های تلویزیونی با چهره ای فراتر و معتقد به قانون نشان میدهند اما واقعیت جامعه غیر از این است تا زمانیکه این نیرو به مشکل مالی بر نخورد هیچ کاری به خلاف و خلافکار ندارد.... این معضلی است که در نیروی راهنمایی بطوری تابلو شده که صدای همه را در آورده است بارها دیده شده جلوی چشم مامور خودرو روی خط عابر پیاده می ایستد بدون اینکه حتی کوچکترین عکس العملی از او دیده شود و این عابر پیاده است که مجبور است دور خودروی متخلف تواف کند و رد شود ما همیشه واقعیت اجتماعی را به اجتماع خودمان به دروغ تحمیل میکنیم که با هم بدبختانه ره سختی نهادینه شده است
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
22
ادعای قانونی کردن مبنی بر توقیف دلالت بر حمل ان ندارد شما را بخدا بگویید در کدام قانون توقیف خودرو پیش بینی و اعلامشده است
Naser
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
1
16
اگر به تک تک این موارد دقیق شویم قوانین مصوب مجلس یا ایین نامه های یک شبه دولت را می بینیم. دوست عزیز مامور موجود در خیابان هم از جنس من و شماست و او هم در این قوانین گیر افتاده است. تقریبا اصل و اساس مشکل قوانین کشور به مجلس بر می گردد تا مادامی که ما احزاب مدرن و منظم نداشته باشیم دموکراسی خوبی نخواهیم داشت و نهایتا نتیجه مجلسی خواهد شد که نه تصویب قوانین در ان سمت و سو جهت خاصی دارد و نه نمایندگان ان در فکر جلب افکار عمومی هستند.

دوست عزیز الان کافی است سری به گمرک بزنید تا ببینید بر اثر ایین نامه جدید در شده تقریبا بعد از عید هیچ کالای عمده از گمرک ترخیص نشده است.
خسرو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
27
ماشین من رو در سهروردی بردند به پارکینگ در شرق رفتم در غرب خیابان زنجان یکروز در صف و... نامه گرفتم دوباره رفتم شرق با هزینه هایی که ذکر شد ماشین رو آزاد کردم فرداش فهمیدم عینکم و یکسری وسایلم در ماشین نیست به چه کسی باید شکایت می کردم؟از آزار و اذیت دیگه گذشته.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
برادر محترم اگه راست میگی همون موقع به خود پلیس حداقل اعتراض می کردی. هر بلایی سرمون میارن حقمونه
كاسب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
24
من كاسب هستم جلو فروشگاه ما يك پارك ممنوع است يك با كه از اول صبح تا شب حساب كردم 50خودرو جريمه شدند هر كدام مبلغ30هزار تومان اين درحاليست كه دراين خيابان پيش بيني پاركينيگ نشده اي كاش پول اين جريمه ها صرف ساختن پاركينگ ميشد يا اينكه جلو ساخت اين همه خودرو غير استاندار ميگرفتند.
یک هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
36
همرا همسرم در جلو و پسر جوانم که پشت نشسته بود در جاده چالوس پس از سد کرج ، پلیس راهنمائی که علامت ایست در دست داشت مرا متوقف نمود .
بنده که خیلی به خودم مطمئن بودم پس از توقف به آن مامور مراجعه و پرسیدم که به چه جرمی متوقف شده ام گفت به همکارش که در حال پرکردن جریمه برای یک بینوائی بود مراجعه کنم همین کار را کرده و از او نیز همان سئوال را پرسیدم پاسخ داد سرنشین پشتی کمر بند نبسته و از آنجائی که پسرم نیز کمربند ایمنی بسته بود با عصبانیت گفتم خیلی غلط کرده اگر احدالناسی در خودرو من کمربند ایمنی نبسته .
او که دید خراب کرده گفت خب اگه بسته که هیچی .
تنها کاری که از دستم بر می آمد این بود که کارت نظامی ام را نشانش دادم و گفتم لااقل از این لباسی که به تن داری خجالت بکش .
اینها مردم را متوقف و به یک بهانه ای جریمه میکنند .
آیا مسئولین متوجه نمی شوند که در روزی مثل دوشنبه که وسط هفته است و تعطیلی هم نیست تعداد برگهای جریمه صادر شده توسط بعضی مامورین نشان از تخلف آنها دارد؟
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
43
از اون با مزه تر ماییم که خونمون تو محدوده طرح ترافیکه اگه مثلا بخواییم ماشینو ببریم تعمیرگاه یا معاینه فنی باید جریمه بشیم اگرم نریم جریمه میشیم کلا جریمه میشیم خب شما پیدا کنید پرتقال فروش رو؟؟؟!؟!!؟؟!؟!؟!؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
12
خداییش عجب دل پر دردی داریم ما و شما .
نظرات بینندگان