arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

رسایی: برخي اصولگرايان لياقت حضور در مجلس را ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مناظره حميد رسایی و اسدالله بادامچیان در دانشگده علوم پایه دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم حمید رسایی در ابتدای سخنان خود گفت: اکثریت نمایندگان مجلس آینده را طیف اصولگرایی تشکیل داده‌اند و در تهران نیز رقابت بین دو جبهه از یک خانواده بود که بنده به رفتار برخی از اعضای جبهه متحد انتقاداتی دارم البته ان‌ها را غیراصولگرا نمی‌دانم ولی لایق حضور در مجلس نهم نیز نمی‌دانمشان.

این نمانده مجلس افزود: در هیچ نظامی نباید مردم را مخیر کرد که بین افرادی که نظام را قبول ندارند با کسانی که اصل نظام را قبول دارند انتخاب انجام دهند. جریان اصلاحات به اینجا رسیده بود و باید از عرصه کنار گذاشته می‌شدند در چنین زمانی انتخابات باید بین اعضای درون نظام رخ می‌داد.

وی تصریح کرد: ما با اعضای این جبهه در مبانی اشتراک داریم اما سلیقه‌های متفاوتی داریم که اصل این سلیقه‌ها هستند که کار را پیش می‌برند یا موجب می‌شوند کار متوقف شود. ما معتقد بودیم که باید در مجلس نهم طیف‌ها و سلیقه‌هایی باشند که در اصول و مرزبندی شفاف با جریان‌های مختلف پافشاری بیشتری داشته باشند.

اسدالله بادامچیان نیز در ابتدای سخنان خود در این جلسه با اشاره به اینکه انتخابات در نظام غیر اسلامی با نظام اسلامی متفاوت است، خاطرنشان شد: در غرب جنگ قدرت است اما در نظام جمهوری اسلامی حضور در انتخابات یک تکلیف الهی و ملی است و اگر در انتخابات با این تکلیف شرعی شرکت کردیم باید به کسانی رای دهیم که درباره آن‌ها حجت شرعیه داشته باشیم.

بادامچیان گفت: مبنای نامزدی این است که کسی که خود را به عنوان نامزد معرفی می‌کند و خود را در معرض رای مردم قرار می‌دهد باید بداند که آیا صلاحیت این مساله را دارد یا خیر و همچنین به دليل اینکه افراد باید با علم و آگاهی رای بدهند در می‌یابیم که رای دادن نیز کار ساده‌ای نیست.

رسایی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به بادامچیان گفت: مجلس باید ترکیبی از افرادی باشد که در بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: در ۱۰ سال اول انقلاب کشور با بحران‌هایی از بیرون مواجه بود و جامعه تکلیف خود را می‌دانست و بعد از ده سال اول و با پایان یافتن جنگ دشمن به سمتی رفت که از درون بحران‌هایی را برای نظام ایجاد کند.

رسایی با اشاره به جریان‌های سیاسی کشور در ۲۰ سال گذشته گفت: هر بار که فتنه از درون نظام اتفاق می‌افتد ریزش خواص نیز شکل می‌گیرد در فتنه ۸۸ نیز برخی از اصولگرایان را داشتیم که در سال ۷۷ به جد مقابل اصلاح طلبان ایستادند اما در سال ۸۸ دست و پایشان لرزید سکوت کردند و حاضر نشدند در مقابل فتنه بایستند.

وی افوزد: بر اساس همین قاعده ما در آینده نیز بحران‌هایی از درون خواهیم داشت و شاید کسانی در مقابل فتنه قرار بگیرند که زمانی خود عضوی از فتنه بودند و شاید کسانی در فتنه حضور داشته باشند كه زمانی در مقابل فتنه‌های گذشته ایستاده باشند.

این نماینده مجلس افزود: ما پشیمانی افراد را می‌پذیریم اما امام جماعتش نمی‌کنیم پشیمانی افراد را بعد از سکوت فتنه می‌پذیریم اما اجازه نمی‌دهیم وارد مجلس شوند ما باید به سمت انتخاب نمایندگانی برویم که سابقه خوبی از خود به جا گذاشته‌اند.
نظرات بینندگان