arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

سهامدارن شرکت مخابرات قربانی جریان رسانه‏ای علیه مدیرعامل شدند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتشار خبر دریافت پاداش 100 میلیون تومانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به نقل از خبرگزای فارس و تاکید این خبرگزاری مبنی بر دستور دکتر احمدی‌نژاد برای پیگیری این موضوع، واکنش صابر فیضی مدیرعامل این شرکت مبنی بر دستور وزیر ارتباطات برای انتشار این خبر را به همراه داشت.

به گزارش سیتنا، "صابر فیضی" که از انتشار این خبر شگفت‌زده شده است در گفتگو با خبرنگار مشرق، گفت: پرداخت پاداش به مدیران یک رویه معمولی و آشکار است. با توجه به اینکه پاداش‏ها با تصویب مجمع و اطلاع مسوولان دولتی پرداخت می‏شود و از طرف سهامداران بوده، روالی عادی است و از خبر دستور پیگیری رئیس‌جمهور تعجب می‌کنم.

وی افزود :این پرداخت ها با مصوبه هیات مدیره و مجمع شرکت و تایید مسوولان دولتی مرتبط با پرداخت پاداش‌ها صورت گرفته؛ حالا دستور پیگیری می‌دهند؟

فیضی با بیان این که رقم پاداش‏ها با توجه به خصوصی بودن شرکت مخابرات، از عرف کمتر است گفت: بر اساس مصوبه مجمع، مدیران باید یک ده هزارم سود شرکت را در مجمع بین کارکنان تفسیم کنند اما اکنون که زمان انتخابات مجمع مدیرعامل شرکت مخابرات نزدیک است، موضوعاتی از این دست را برای بنده عنوان می‏کنند. شاید قصد دارند کسی را جانشین من کنند که این خبرها منتشر می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با وجودی که خود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توزیع پاداش مجمع مخابرات سال گذشته بین مدیران آگاه بود است اما دستور نشر این خبر را داده است.

فیضی در پاسخ به این سوال که پس چرا این پاداش‌ها موجب افزایش حقوق کارکنان شرکت مخابرات نشده است، گفت: حقوق کارکنان شرکت مخابرات حدود 20 درصد در کل کشور افزایش داشته و این مورد در فیش حقوق کارکنان قابل مشاهده است.

وی افزود: انتظار می رود دستگاه‏های نظارتی ، مسوولان دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به انتشار این خبر خاص واکنشی نشان دهند و نگرانی کارکنان دولت و مردم را برطرف سازند. در حالی که چنین موضوعی با توجه به خصوصی بودن 600 شرکت زیر مجموعه و تاثیر عملکرد آنان در این شرکت بزرگ ،رویه ای معمول به نظر می رسد.

سیتنا خاطرنشان می‏کند: بر اساس اظهارات مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این گفت‏وگو به نظر می‏رسد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مخالفان جدی انتصاب مجدد صابر فیضی به عنوان مدیرعامل این شرکت است.
اضافه می‏شود تنها یک نفر از پنج عضو هیات مدیره‏ی شرکت مخابرات ایران به نمایندگی از دولت عهده دار این مسوولیت است و سایر اعضا را نمایندگانی از شرکت‏های گسترش الکترونیک مبین ایران، شرکت شهریار مهستان، شرکت توسعه اعتماد مبین و کانون شرکت‏های سرمایه گذاری سهام عدالت تشکیل می‏دهند.

فارغ از موضوع بررسی دریافت پاداش 100 میلیونی توسط مدیرعامل مخابرات ایران و حتی تغییر مدیرعامل که می‏تواند در روالی قانونی، منطقی و در کمال آرامش انجام شود، فرآیند انتشار اخباری این چنینی در رسانه‏ها طی هفته‏های اخیر آن‏هم در کوتاهترین مدت باقی‏مانده به زمان برگزاری مجمع سالیانه‏ی سهامداران این شرکت، باعث سقوط ارزش سهام مخابرات به بیش از 115 تومان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شد و بدین ترتیب سهامدارن این شرکت یکی از اصلی‏ترین قربانیان این جریان رسانه‏ای بودند.
نظرات بینندگان