arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

رفتار فراستی شبيه به تیتر زدن‌های مجلات زرد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اکبر نبوی در بخش هایی از گفت وگوی خود با سوره سینما به شدت از عملکرد مسعود فراستی انتقاد کرده است .

 به گزارش پارس توریسم، نبوی در بخش هایی از مصاحبه اخیرش گفته است: اگر بخواهم از اجزای گوناگون برنامه «هفت» چشم بپوشم و فقط به نوع نگاه و نقد مسعود فراستي توجه کنم، باید عرض کنم که این دوست عزیز با ادبيات نامناسب و در قالب نقد، در باره فيلم‌ها سخن مي‌گوید. فراستي نقد نمي‌كند. بلکه بسیاری اوقات تخریب می‌کند. او مي گويد من نقدسلبي مي كنم. او متوجه نیست که نقد، سلبي و ايجابي ندارد. اگر يك فيلم واجد ارزش نقد باشد منتقد بايد هم به ويژگي‌هاي مثبت و هم به ويژگي‌هاي منفي آن اشاره كند.

جاي تعجب است كه مسعود فراستي چرا در مقام يك منتقد وارد مباحث نمي‌شود. اگر از او نقدهاي خوب نخوانده بودم از سخنان و رویکردش در این برنامه تعجب نمي‌كردم. فراستي مخالف فیلمفارسی است ولی متاسفانه در برنامه «هفت» اکثرا با ادبیات و کنش های فیلمفارسی سخن می‌گوید. این برازنده او و جامعه نقدنویس آگاه و اندیشه‌ورز کشور نیست. گاهی رفتار او شبيه به تیتر زدن‌های مجلات زرد می‌شود. شايد او و تهیه‌کننده برنامه بر اين باورند كه اين نوع ادبيات و این رفتار برنامه را جذاب می‌کند. واقعا نمي‌دانم و در حیرتم از فراستی.

در اینجا لازم است تأكيد كنم که جريان نقد جدی و موثر در اين سينما وجود ندارد، ما منتقد خوب و شایسته داريم اما به شدت كم و تعدادشان انگشت‌شماراست. فقدان جريان نقد مثبت و پيش برنده و مؤثر، باعث شده سينما از اين زاويه نيز مورد تهديد باشد. در واقع بايد بگويم. بازوهاي معرفتي اين سينما كم هستند.

نظرات بینندگان