arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
آغاز مرحله تازه ای از سرکوب فعالان سیاسی منتقد دولت

بازداشت یکی دیگر از فعالین اسلامی در امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت امارات با بازداشت اسلام گرایان مرحله تازه ای از سرکوب فعالان سیاسی منتقد دولت را آغاز کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل شفقنا به نقل از شبکه الجزیره، دستگاه امنیتی امارات امروز شنبه " صالح الظفیری " دبیر کل موسسه قرآن کریم و علوم قرآنی امارت " راس الخیمه " را بازداشت کرد.

بازداشت این فعال اسلامی در راستای آغاز بازداشت اسلام گراها در امارات است." سلطان القاسمی " پسر عموی حاکم " راس الخیمه " نیز که یک فعال اسلامی است در هفته گذشته بازداشت شد.

حسن الظفیری  فرزند صالح الظفیری در این باره گفت: صبح شنبه ده نفر لباس شخصی که خود را نیروهای امنیتی معرفی کردند، پدرم را در مسجدی در راس الخیمه بازداشت کردند.

وی افزود: آنها مسجد را محاصره کردند و پدرم را به خودرویی منتقل کردندوقتی از آنها کارت شناسایی خواستم یک نفر خود را پلیس و یک نفر دیگر خود را نیروی امنیتی معرفی کرد اما هیچ کدام از انها حکم بازداشت به همراه نداشتند و حاضر به نشان دادن کارت شناسایی نشدند.

سخنگوی پلیس راس الخیمه از این بازداشت اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این مساله به ما ربطی ندارد و از جزئیات آن هم هیچ خبری در دست نداریم.

الظفیری در ماه مارس گذشته نیز به اتهام ایجاد فتنه بازداشت شده بود. این اتهام به دنبال انتقاد الظفیری از دستگاه امنیتی دولت امارات در صفحه توییترش به وی وارد شد. وی در صفحه توییرتش نوشته بود: دستگاه امنیتی درزندگی شهروندان دخالت می کند.

فرزند الظفیری همچنین از بازداشت پدرش در هفته گذشته و بازجویی از وی در مورد بازداشت قبلی اش خبر داد.

سال گذشته نیز چند فعال سیاسی اماراتی به اتهام درخواست افزایش اختیارات پارلمان بازداشت شدند. پارلمان امارات تنها جنبه مشورتی دارد.
نظرات بینندگان