arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

چگونه در فصل بهار خوش اندام باشیم؟

غذا‌های کم کالری خوشمزه که پر کننده معده هستند، می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. بسیاری از افراد مایلند در فصل بهار خوش اندام باشند و وزن کم کنند، اما راه و روش‌های درست ابن کار را نمی‌دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غذا‌های کم کالری خوشمزه که پر کننده معده هستند، می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. بسیاری از افراد مایلند در فصل بهار خوش اندام باشند و وزن کم کنند، اما راه و روش‌های درست ابن کار را نمی‌دانند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، هنگام تلاش برای کاهش وزن، به دنبال غذا‌های کم کالری و با حجم زیاد مانند میوه‌های پر فیبر، سبزیجات و غلات کامل باشید.   برای کاهش وزن، باید کالری کمتری نسبت به مصرف کالری در طول روز مصرف کنید. غذا‌های کم کالری که دارای پروتئین و فیبر زیادی هستند به شما کمک می‌کنند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. سیب، غلات سبوس دار، تخم مرغ، آجیل و ماهی برخی از گزینه‌های مناسب هستند.

سیب

سیب

سیب دارای فیبر زیادی است و برای لاغری بسیار مفید است. خوردن هر روز یک سیب با کاهش وزن همراه است. در بچه‌ها، مصرف سیب با رژیم غذایی سالم و خطر کمتری برای چاقی در ارتباط است. مطمئن شوید که سیب را با پوست می‌خورید، زیرا در پوسو سیب، فیبر بیشتری قرار دارد.

سبزیجات
سبزیجات ترد

تعجب آور نیست که سبزیجات غذا‌های کم کالری و غنی از مواد مغذی هستند که ارتباط نزدیکی با وزن سالم دارند. برای اینکه واقعاً از میان وعده سبزیجات خود احساس رضایت کنید، سبزیجات ترد مانند کلم بروکلی، هویج، کرفس، خیار یا فلفل دلمه‌ای را انتخاب کنید. همه این سبزیجات بافتی ترد دارند و به عنوان میان وعده یا غذای جانبی عالی در وعده‌های غذایی عمل می‌کنند.

نان جو
غلات کامل

خوردن غلات سبوس دار، مانند آرد جو دوسر، نان یا ماکارونی سبوس دار و برنج قهوه ای، احساس سیری را برای مدت طولانی تری در شما حفظ خواهد کرد. دلیل این امر این است که غلات سبوس دار فیبر بالایی دارند و تجزیه ابن مواد در بدن شما نسبت به دانه‌های سفید مانند آرد تصفیه شده بیشتر طول می‌کشد.

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. تخم مرغ‌ها دارای پروتئین زیاد و کالری کمی هستند، و این موضوع، تخم مرغ را به یکی از سالم‌ترین گزینه‌های صبحانه برای تقویت کاهش وزن تبدیل می‌کند.

گریپ فروت

گریپ فروت

گریپ فروت دارای مقدار زیادی آب و فیبر و مواد مغذی فراوان است و احساس سیری را در شما ایجاد کند. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۶ بر روی افراد چاق نشان داد افرادی که روزانه سه بار گریپ فروت تازه می‌خورند، وزن کمتری نسبت به دیگران دارند.

ماهی
ماهی

ماهی مملو از پروتئین است که با کاهش وزن ارتباط دارد. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۶ نشان داد افرادی که یک وعده غذایی ماهی می‌خورند نسبت به افرادی که یک وعده غذایی گوشت گاو می‌خورند، اشباع شده و کالری کمتری مصرف می‌کنند.

ماست یونانی
ماست یونانی

مصرف ماست با کاهش وزن و کاهش چربی بدن ارتباط دارد. ماست یونانی به ویژه انتخاب خوبی است، زیرا به طور طبیعی چربی کمی و پروتئین زیادی دارد، ماست یونانی می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای سس سالاد با کالری پایین  استفاده شود.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک سبزی همه کاره و کم کالری است که یک میان وعده عالی را ایجاد می‌کند. گوجه فرنگی بسیار کم کالری است، اما به طرز حیرت انگیزی احساس سیری ایجاد می‌کند.

 

نظرات بینندگان