arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

محدودیت‌های کرونایی به مرکز مازندران بازگشت

فرماندار شهرستان ساری از اعمال محدودیت‌های ویژه کرونایی در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ و تغییر سطح رنگ‌بندی کرونا در این شهرستان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار شهرستان ساری از اعمال محدودیت‌های ویژه کرونایی در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ و تغییر سطح رنگ‌بندی کرونا در این شهرستان خبر داد.

عباسعلی رضایی با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی در مرکز مازندران از زرد به نارنجی در چند روز اخیر، اظهار داشت که برابر مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، فعالیت تمام مشاغل سطح سه و چهار از امروز ممنوع است.

وی افزود: همچنین در چارچوب این مصوبه، فعالیت سینما، استخرهای شنا، بوستان‌ها و تالارهای پذیرایی تا عادی شدن شرایط کرونایی در شهرستان ساری ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود که شامل تذکر و پلمب می باشد.

فرماندار شهرستان ساری نقش اصناف را در اجرای کامل محدودیت‌های کرونایی بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان اتاق اصناف مرکز مازندران برگزار شد، بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این این ایام تاکید ویژه شده است.

رضایی از احتمال برقراری ایستگاه ایست و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهر ساری با هدف کنترل ویروس کرونا خبر داد و افزود: علمیاتی شدن این طرح تابع فراهم شدن مقدمات لازم و همچنین دستور مقامات انتظامی است.

وی از فراهم بودن مقدمات لازم برای جلوگیری از ورود خودرهای بومی در صورت قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر ساری در چند روز آینده خبر داد و گفت که در صورت شیوع بیشتر و تغییر سطح رنگ بندی کرونا در دیگر شهرستان‌های مازندران، مسدود شدن مبادی ورودی و خروجی این شهرستان لازم و ضروری است.

فرماندار مرکز استان مازندران توضیح داد که طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، در شهرهای با وضعیت نارنجی یک دوم و در شهرهای با وضعیت قرمز یک سوم کارمندان باید در محل کار خود حاضر باشند.

رضایی همچنین گفت که ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای با وضعیت نارنجی پنج میلیون ریال و در شهرهای قرمز ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی به همراه خواهد داشت.

عباسعلی رضایی فرماندار شهرستان ساری
عباسعلی رضایی فرماندار مرکز مازندران
نماینده عالی دولت در ساری احتمال تغییر سطح رنگ بندی کرونایی در این شهرستان از نارنجی به قرمز را دور از انتظار ندانست و هشدار داد در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به طور کامل رعایت نشود به احتمال فراوان شاهد روزهای سختی در آینده نزدیک خواهیم بود.

رضایی، بازار شب عید، برپایی دورهمی و دید و بازدیدهای عیدانه، ورود مسافران و گردشگران نوروزی و عادی انگاری برخی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را عامل اصلی اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در مازندران از جمله در شهرستان ساری عنوان کرد.

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت کرونایی نیمی از شهرستان‌های مازندران نارنجی شد و شهرستان رامسر هم به وضعیت قرمز تغییر رنگ داده است.

به گزارش ایرنا، طبق این رنگ بندی که در سامانه ماسک منتشر شده است ، طی ۲ روز گذشته وضعیت کرونایی ۶ شهرستان مازندران از زرد به نارنجی و یک شهرستان هم از نارنجی به قرمز تغییر یافته است.

مازندران در حال حاضر دارای ۱۱ شهرستان دارای وضعیت کرونایی نارنجی ، ۲ شهرستان قرمز و ۹ شهرستان زرد است.

در جدول رنگ بندی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رنگ نارنجی کرونایی پرخطر و قرمز هم بسیار پرخطر محسوب می شود.

طبق ارزیابی سامانه ماسک وضعیت شهرستان های تنکابن، سوادکوه، محمودآباد، نور، بهشهر و نوشهر طی ۲ روز گذشته با افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا و بستری های بیمارستانی از رنگ‌بندی زرد به نارنجی تغییر رنگ یافته است. پیشتر نیز روز جمعه گذشته شهرستان های بابل ، آمل ، ساری ، گلوگاه و جویبار به وضعیت نارنجی تغییر رنگ یافته بودند.

بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، در حال حاضر وضعیت کرونایی هشت شهرستان مازندران شامل نکا، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، بابلسر، سیمرغ، عباس آباد، کلاردشت ، چالوس و میاندرود زرد باقی مانده است.

همچنین طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۸۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که نسبت به روز نخست فروردین افزایش حدود ۱۱۰ درصدی دارد.

ا یرنا 

نظرات بینندگان