arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

۶ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۸۸ عملیات ضربتی و مقتدرانه برخورد و مقابله با سوداگران و قاچاقچیان موادمخدر در ایام نوروز امسال در استان ۶ تن موادمخدر کشف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۸۸ عملیات ضربتی و مقتدرانه برخورد و مقابله با سوداگران و قاچاقچیان موادمخدر در ایام نوروز امسال در استان ۶ تن موادمخدر کشف شد.

سردار احمد طاهری  اظهارداشت: رسالت پلیس پیش‌بینی، پیشگیری و کنترل جرائم بوده و نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها انگیزه را برای حمایت از تولید که پایه‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شود را از طریق مبارزه با تمام ابعاد قاچاق مضاعف کرده و ان‌شا الله با اقدام قاطع و موثر خود شاهد تاثیر مثبت آن بر زندگی مردم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف و رسالت‌های مهم پلیس برخورد با جرائم، مقابله با مجرمان و سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر است افزود: امنیت مردم در سیستان وبلوچستان و مقابله با اشرار خط قرمز پلیس استان محسوب می‌شود و تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی این است که خالصانه و جان بر کف در راه مقابله با اشرار، سارقان مسلح و قاچاقچیان موادمخدر و ارتقا و پایداری امنیت قاطعانه ایستادگی کند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در نوروز ۱۴۰۰ مجموعه انتظامی استان همچون سایر استان‌های کشور در آماده‌باش ۱۰۰ درصد بوده و تمام تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت انجام داده و خوشبختانه به موفقیت‌های بزرگی دست یافته که در این راستا تکاوران انتظامی و عملیاتی استان در ایام نوروز تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری و در اجرای طرح مبارزه با ورود و قاچاق موادمخدر به استان و کشور بیش از ۸۸ طرح مقابله‌ای با سوداگران مرگ به اجرا گذاشتند و در این طرح‌ها موفق به کشف ۶ تن و ۳۱ کیلو و ۹۴۴ گرم انواع مواد مخدر، شامل چهار تن و ۹۲۷ کیلو و ۲۴۰ گرم تریاک، ۲۵ کیلو و ۲۳گرم هروئین، ۶۶۲ کیلو و ۶۸۱ گرم حشیش، ۱۲ کیلو گرم شیشه و ۴۰۵ کیلو گرم سوخته تریاک از سوداگران مرگ شدند.
وی تصریح کرد: در این مدت ۲ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر منهدم، ۲۱ دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف و سه قبضه سلاح گرم و مقادیر زیادی مهمات جنگی کشف و ۲۵ سوداگر مرگ دستگیر شدند.

طاهری با اشاره به اجرای طرح مقابله با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در نوروز سال جاری افزود: در نوروز امسال از مرکز تا دورترین نقطه استان سیستان وبلوچستان طرح‌های متعدد در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به اجرا درآمد که در این رابطه ۷۶ خرده‌فروش و عامل اصلی توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۳۴۰ نفر معتاد مواد مخدر شناسایی و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند گفت: در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده، با بررسی جرائم رخ داده و ساعت ارتکاب و وقوع آن برنامه‌ریزی جامعی برای بهره‌گیری هدفمند از گشت‌های انتظامی و برخورد در سیستان وبلوچستان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در سال‌ جاری مهم‌‍‌ترین اولویت انتظامی استان پیشگیری اجتماعی، جلوگیری از بروز جرائم و حرکت به سمت فناوری در راستای افزایش امنیت است خاطرنشان کرد: بزرگان و ریش سفیدان، معتمدین و جوانان در پایداری و ارتقا امنیت نقش مهمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی با اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات پیشگیرانه خوب و مطلوب پلیس و سایر دستگاه‌های امنیتی سیستان وبلوچستان اعمال مجرمانه و خرابکارانه دشمنان و معاندین به شدت کاهش یافته و ما معتقدیم اگر موفقیتی در این زمینه به دست آمده به واسطه پشتیبانی و همکاری خوب ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف با پلیس و سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در برقراری امنیت بوده است.


ایرنا

نظرات بینندگان