arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۲۹۹؛ ژنرال دیکسون انگلیسی پیشنهاد کرده که سفارتخانه‌ها باید از طهران بروند

از حرف‌های مینورسکی این بود که ژنرال دیکسون انگلیسی پیشنهاد کرده بوده است که سفارتخانه‌ها باید از طهران بروند، به واسطه این‌که طهران بلشویک خواهد شد. سرپرسی ککس با این پیشنهاد مخالفت کرده و عجالتا از این خیال منصرف شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ ناهار با میرزا حسین‌خان مهمان مسیو و مادام مینورسکی بودیم. از حرف‌های مینورسکی این بود که ژنرال دیکسون انگلیسی پیشنهاد کرده بوده است که سفارتخانه‌ها باید از طهران بروند، به واسطه این‌که طهران بلشویک خواهد شد. سرپرسی ککس با این پیشنهاد مخالفت کرده و عجالتا از این خیال منصرف شده‌اند.

بعد از ناهار رفتیم به بوا دو بولن. هوا خیلی خوب و بوا خیلی باصفا بود. پیاده رفتیم تا آبشار. در قهوه‌خانه آبشار چای خوردیم و عصر برگشته در براسری انیورسل شام خورده رفتیم به تئاتر آتنه. بازی خیلی بامزه خوبی بود. این تئاتر هم از تئاترهای خوب است. تاکنون هرچه دیده‌ام بازی‌های خوب بامزه و نجیب بوده است. مخصوصا هرزگی و زناکاری ندارد. سابقا Coucher de la Mariee و بعد Amour quand tu nous tiens و این دفعه اسم بازی این بود La Balle Aventure. چیزی که متوجه شدم این بود که زنی که در بازی قبل زن رشیدی بود در این بازی دختر شده و حقیقتا دختر جوانی به نظر می‌آمد.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: بنیاد موقوفات دکتر افشار و سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، صص ۳۵۵ و ۳۵۶.

نظرات بینندگان