arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

ممنوعیت تبلیغ کالاهای ۱۰۰ درصد خارجی در بزرگراه‌های شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون شهردار تهران گفت: بر اساس پیشنهاد شهرداری تهران تبلیغات کالاهای ۱۰۰ درصد خارجی در بزرگراه‌های اصلی شهر ممنوع می‌شود.

خبرگزاری فارس: ممنوعیت تبلیغ کالاهای ۱۰۰ درصد خارجی در بزرگراه‌های شهر/سهم ۳۵ درصدی تبلیغات خارجی

محمد هادی ایازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با بیان اینکه پیشنهادی را برای شورای شهر تنظیم کرده‌ایم گفت: بر اساس این پیشنهاد تبلیغ کالاهای صد در صد خارجی در بزرگراه‌های اصلی شهر ممنوع می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برخی از کالاها در داخل کشور مونتاژ می‌شوند، گفت: کالاهایی که قطعات آن وارد و در داخل مونتاژ می‌شوند را تبلیغ می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان کالاهای صد در صد خارجی چقدر است، گفت: این میزان را مشخص می‌کنیم اما بسیاری از اجناس خارجی در داخل کشور مونتاژ می‌شوند.

وی با بیان اینکه 35 درصد سهم تبلیغات برای کالاهای خارجی است، گفت: 65 درصد نیز مخصوص کالاهای داخلی است.

ایازی با اشاره به اینکه در پی حمایت از تولید داخل تبلیغات کالاهای صد در صد خارجی را ممنوع می‌کنیم، گفت: این نکته باید مد نظر باشد که بسیاری از کالاها در داخل کشور مونتاژ می‌شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: هفته آینده پیشنهاد خود را به شورای اسلامی شهر تهران داده تا آنها تصویب کنند.

وی با بیان اینکه امتیازی برای تبلیغات داخلی در نظر گرفته‌ایم، گفت: می‌خواهیم با این کار انگیزه تولید داخلی را افزایش دهیم.

وی گفت: در این پیشنهاد دیده‌ایم که اگر کسانی می‌خواهند کالای خارجی تبلیغ کنند، مبلغ بالاتری از آنها دریافت و در نقاطی از شهر به آنها اجازه تبلیغ دهیم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که بیشتر تبلیغات خارجی در نقاط شمالی شهر رخ می‌دهد، گفت: بیلبوردهای تبلیغی در اختیار پیمانکار بخش خصوصی است و پیمانکار و فردی که تبلیغ می‌کند با هم توافق می‌کنند و شهرداری در این زمینه دخل و تصرفی ندارد.

نظرات بینندگان