arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۰

بلندترین ناخن‌های جهان پس از ۳ دهه کوتاه شد

یک زن آمریکایی که رکورددار بلند‌ترین ناخن‌های جهان بود، پس از تقریباً ۳ دهه ناخن‌های خود را کوتاه کرد. نام این زن در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک زن آمریکایی که رکورددار بلند‌ترین ناخن‌های جهان بود، پس از تقریباً ۳ دهه ناخن‌های خود را کوتاه کرد. نام این زن در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شده بود.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، این زن که آیانا ویلیامز نام دارد، از حدود ۳۰ سال پیش تا کنون ناخن‌های خود را کوتاه نکرده بود. دکتر آلیسون ریدینگر از کلینیک، Trinity Vista Dermatology در فورت ورث، تگزاس (ایالات متحده آمریکا)، از یک ابزار چرخشی الکتریکی برای بریدن ناخن‌های بلند این رکورددار گینس استفاده کرد.

 

بلندترین ناخن‌های جهان

از سال ۲۰۱۷، رکورد ناخن‌های آیانا بیش از  ۷۳۳.۵۵ سانتی متر  (رکورد قبلی) بود و در نتیجه نام وی به عنوان دارنده این رکورد ثبت شده است. این نخستین باری است که آیانا، ناخن‌های خود را از اوایل دهه ۹۰ میلادی تا کنون کوتاه می‌کند.

رکورد گینس

آیانا بیش از ۲۸ سال را به تقویت و تمرکز روی رشد ناخن‌های خود اختصاص داده است. به نوعی، این ویژگی (ناخن‌های بلند) به بخشی اصلی از آنچه هویت  او تلقی می‌شود، تبدیل شده است. حتی در کودکی نیز، او همیشه عاشق ناخن‌های خود   مانیکور ناخن‌ها بود.

همانطور که اشاره شد، آیانا  در سال ۲۰۱۷ شناخته شد و یکی از ستاره‌های رکوردشکنی بود که در رکورد‌های جهانی گینس ۲۰۱۸ حضور داشت. در آن زمان ناخن‌های او ۵۷۶.۴ سانتی متر (۱۸ فوت ۱۰.۹ اینچ) اندازه گیری شد و برای انجام مانیکور خود به بیش از دو بطری بزرگ لاک ناخن و ۲۰ ساعت زمان نیاز داشت. اخیراً وی به حدود ۳ یا ۴ بطری لاک ناخن نیاز داست. آیانا با ناخن‌های بلند خود با مشکلات روزمره روبرو می‌شد و قادر به انجام برخی فعالیت‌ها مانند شستن ظرف‌ها و گذاشتن ملحفه روی تخت نبود.

بلندترین ناخن‌ها

اما اکنون با کوتاه کردن ناخن‌های خود، او می‌تواند کار‌های بسیار بیشتری را به راحتی انجام دهد. البته آیانا به لطف ناخن‌های بلند خود مورد توجه بسیاری از افراد بوده و حتی توجه کودکان و بزرگسالان را نیز جلب می‌کرده است.

در آینده نزدیک، آیانا قصد دارد ناخن‌های خود را دوباره بلند کند. اما نه به اندازه‌ای که قبلا بود.

نظرات بینندگان