arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

کنایه لاریجانی به احمدی نژاد: کسی که از عدالت سخن بگوید و به قانون بی توجه باشد، دچار سوتفاهم شده

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: شهيد مطهري معتقد بود تحقق عدالت بدون قانون‌گرايي امكان‌پذير نيست و اگر سخني از عدالت مي‌گوييم بايد به قانون توجه كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: شهيد مطهري معتقد بود تحقق عدالت بدون قانون‌گرايي امكان‌پذير نيست و اگر سخني از عدالت مي‌گوييم بايد به قانون توجه كرد.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در همايش جهاني حكمت مطهر اظهار كرد: اگر كسي سخن از عدالت مي‌گويد اما به قانون توجه ندارد، دچار سوءتفاهم شده؛ چرا كه نمي‌شود كسي به عدالت توجه كند اما التزام فكري و عملي به قانون نداشته باشد و اين به اين دليل است كه كارها بايد بر اساس قانون پيش برود.

وي افزود: سمت‌گيري به سمت محرومين و توجه به مناطق محروم بخشي از عدالت است و بايد جامعه به سمتي پيش برود كه اگر كسي بيكار شد و يا ما نتوانستيم براي او كار ايجاد كنيم دغدغه‌ي معيشت نداشته باشد و نگران نان شب خود نباشد.

لاريجاني تصريح كرد: در موضوع بهداشت نيز همان‌گونه كه رهبر معظم انقلاب تاكيد داشتند افراد بيمار بايد تنها دغدغه‌ي بيماري داشته باشند و نه دغدغه‌ معيشت و هزينه‌هاي درمان و حال اين سوال مطرح است كه آيا امروزه در كشور ما واقعا اين‌چنين است؟

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: در حوزه‌ي اقتصاد نيز ما با مشكلاتي مواجهيم كه بايد به آن توجه كرد و آن مشكلات برمي‌گردد به رقابت در اقتصاد و توجه به توان و توليد داخلي؛ چرا كه شهيد مطهري معتقد است ملت مسلمان بايد نيازهاي اساسي خود را تامين كنند و شعاري كه امسال توسط رهبر معظم انقلاب قرار داده شده بر اين اساس است.

وي ادامه داد: ما متاسفانه در كشوري كه موفق به شكاف اتم شده‌ايم محصولاتي را وارد مي‌كنيم كه تاثير بدي در اقتصادمان دارد، به عنوان مثال ما در كشورمان واردكننده‌ي چوب بستني هستيم و آيا به راستي ما وقتي كه اتم را شكافته‌ايم نمي‌توانيم اين محصول ساده را توليد كنيم و اين اشتباهات استراتژيكي است كه ما مرتكب مي‌شويم، هم‌چنين در بخش واردات ميوه نيز سالانه يك ميلياد و 200 ميليون دلار هزينه مي‌كنيم و اين موضوع خوب نيست.

لاريجاني تاكيد كرد: صنعت دولتي هم نمي‌تواند رقابت اقتصادي را ايجاد كند و نظريه‌ شهيد مطهري در موضوع اقتصاد بيانگر اين موضوع بود كه بايد در اقتصاد يك رقابت ايجاد شود و اگر اقتصاد دولتي باشد اين رقابت تحقق نمي‌يابد.

رييس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در حوزه‌ي سياست نيز افراد بايد خود را بر اساس تفكر ديني شهيد مطهري بسنجند و توجه داشته باشند كه نبايد از آراستگي معنوي غافل شوند، ما نبايد آراستگي معنوي را زير پا بگذاريم و به دنبال آن باشيم كه به هر قيمتي در رقابت سياسي خود را بالا بكشيم و طرف مقابل را تخريب كنيم؛ چرا كه اين موضوع با تفكر شهيد مطهري متفاوت است.

وي تصريح كرد: ما بايد به ادبيات اين سال‌ها توجه كنيم و ببينيم آيا اين تخريب‌ها به نفع جامعه است؛ چرا كه متاسفانه ما به جاي توجه به مشكلات معيشتي، اشتغال و گراني، دائما با شعار به مسائلي مانند فتنه، سواران فتنه، ساكتين فتنه و انحرافي‌ها توجه كنيم و آيا به راستي اينها دردي از كشور دوا مي‌كند؟

لاريجاني در پايان تاكيد كرد: پايه فكري شهيد مطهري معنويت است. چرا ما دروغ مي‌گوييم و دائما در رسانه‌ها نسبت‌هاي ناروا به يكديگر مي‌دهيم و به دنبال قبيله‌گرايي هستيم؟ ما بايد ببينيم صحبت‌هايي كه مي‌كنيم به چه ميزان براي خداست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
2
آقاي لاريجاني. براي اين حرفها خيلي دير شده. مملكت كلي عقب افتاد..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
3
بعضی مردم الان دارن به خاطر گرسنگی و بدهکاری و بی خونگی و اینکه نمیتونن ازدواج کنن و خیلی مشکلات دیگه آرزوی مرگ میکنن ولی آقایان مسؤل این مملکت فقط بلدن کنایه تحویل بدن
خدایا امام زمان رو برسون دیگه
نظرات بینندگان