arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۷ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

بازار داغ فروش کارت‌های جعلی واکسیناسیون کرونا توسط کلاهبرداران

کلاهبرداران، کارت‌های واکسیناسیون جعلی کرونا  را به صورت آنلاین می‌فروشند، موضوعی که همزمان خطرناک و مجرمانه محسوب می‌شود، اما بسیار رایج شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کلاهبرداران، کارت‌های واکسیناسیون جعلی کرونا  را به صورت آنلاین می‌فروشند، موضوعی که همزمان خطرناک و مجرمانه محسوب می‌شود، اما بسیار رایج شده است.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، مجرمان و جاعلان، به دنبال فشار ایمن سازی ایالات متحده علیه کرونا،   با فروش  "کارت سوابق واکسیناسیون"جعلی، مشغول کسب سودند.

کرونا

به گفته سعود خلیفه، مدیرعامل Fakespot، که از هوش مصنوعی برای شناسایی کلاهبرداری‌های خرده فروشی آنلاین استفاده می‌کند، صد‌ها کلاهبردار در حال فروش  کارت‌های جعلی از طریق سایت‌های تجارت الکترونیکی از جمله eBay، Etsy و Shopify هستند، در حالی که تبلیغات این کارت‌های جعلی را نیز در فیس بوک انجام می‌دهند.

خلیفه به CBS MoneyWatch گفت: (در ماه ژانویه ما شروع به رصد فروشندگان  فروش کارت‌های واکسیناسیون جعلی کردیم و این واقعاً جالب بود، زیرا باعث ایجاد واکنش جدیدی در جامعه شد که در آن مردم می‌توانند مصونیت را جعل کرده و آن را با یک کارت جعلی جایگزین کنند. این مفهوم جدیدی است که قبلاً ندیده ایم.)

 واکسیناسیون کرونا

سوابق واکسن با فناوری پایین به راحتی قابل تکثیر است. کارت‌های کاغذی دو طرفه ۴ در ۳ اینچی دارای آرم مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های فدرال به صورت سیاه و سفید به همراه نام و تاریخ تولد دارنده کارت است. آن‌ها همچنین اطلاعات داروساز، تعداد، و تاریخ و محل واکسن تجویز شده را یادداشت می‌کنند. اطلاعات به صورت قلم یا برچسب چاپ شده حاشیه نویسی می‌شود.

دادستان‌های کل ایالات متحده، هفته گذشته از eBay، Shopif و توییتر خواستند تا مردم را از فروش یا تبلیغ کارت‌های واکسن جعلی منع کنند.   تا به امروز، Shopify سه فروشگاه را که به نظر می‌رسید کارت واکسیناسیون جعلی می‌فروختند، مسدود کرد.

 

به نظر می رسد، برخی از خریداران کارت‌های جعلی، افکار ضد واکسیناسیون دارند که قصد واکسیناسیون ندارند، اما می‌خواهند به کارت دسترسی داشته باشد.

نظرات بینندگان