arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

نمره منفي به 101هزار راننده درتهران در سال 90

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ گفت : 101 هزار راننده در تهران در سال 90 نمره منفی گرفتند .
سردار سرتیپ پاسدار رحیمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه ارائه گزارش در خصوص فعالیت ها و عملکرد و برنامه های اتی این اداره افزود : این تعداد راننده 520 هزارنمره منفی گرفتند که در پی ان 312 جلد گواهینامه از انان گرفته شد که حداقل یک ماه و حداکثر یک سال از رانندگی محروم شدند .
وی با اشاره به اینکه برخورد باتخلفات از مهمترین اقدامات راهور در سال 90 بود گفت : در این راستا طرح ساماندهی موتور سواران را طراحی و اجرا کردیم که با اجرای آن 230 هزار موتور سیکلت متخلف توقیف و به بیش از 70 هزار نفر از این تعداد اموزش داده و موتور این تعداد نیز به پارکینگ منتقل شد .
سردار رحیمی افزود : همچنین براین اساس 38 درصد کاهش تقصیر از طرف موتور سیکلت سواران در تصادفات و همچنین 19 درصد کاهش تصادف موتور سواران را داشتیم .
فرمانده راهور تهران بزرگ در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات راهور در سال 90 با بیان اینکه صحت عمل کارکنان راهور در سال گذشته 243درصد افزایش داشته است گفت: همچنین در این مدت 75درصد تقدیر از کارکنان داشتیم و انتقادات هم 30 درصد افزایش داشت .
وی مهمترین برنامه راهور تهران بزرگ را در سال 91 بهبود رفتار ترافیک و هوشمند سازی معابر دانست و در خصوص موتور سواران گفت : اراده عمومی برای برخورد با موتورسیکلت سواران وجود ندارد و تعداد این نوع وسیله حمل و نقل نیز روز به روز در حال افزایش است .
رحیمی درباره پارکینگ های شهر تهران هم افزود : بسیاری از پارکینگ ها به محل انبار ، تجاری و ورزشی تبدیل شده است و پلیس راهور شناسایی این پارکینگ ها را در دستورکار دارد که پس از شناسایی به شهرداری تهران و شهرداران مناطق اعلام می شود .
وی گفت: در شهر تهران سازمان ها ، ادارات دولتی و مراکز تجاری و اداری در بسیاری از موارد برای یک صدم مراجعاتی که به انان می شود پارکینگ ندارند و از شورا در خواست دارم این موضوع را پیگیری کند.
نظرات بینندگان