arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

پارلمان انگليس: مرداک صلاحيت اداره يک شرکت بزرگ را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه شنبه در گزارشی با اشاره به اینکه روپرت مرداک صاحب شرکت رسانه ای نیوز کورپوریشین به نمایندگان دروغ گفته است اعلام کردند وی صلاحیت اداره یک شرکت بزرگ را ندارد.
شاخه انگلیسی شرکت رسانه ای مرداک موسوم به نیوز اینترنشنال در جریان تحقیقات پارلمان درباره رسوایی مربوط به شنود تلفنی، نمایندگان پارلمان را دچار گمراهی کرد.
مرداک غول رسانه ای هشتاد و یک ساله جهان، ژوئیه سال قبل یکی از قدیمی ترین روزنامه های انگلیس را به اسم روزنامه نیوز آو د وورلد (News of the World) به سبب اتهامات مربوط به شنود تلفنی تعطیل کرد.
در گزارش یکصد و بیست و یک صفحه ای نمایندگان پارلمان انگلیس که اعضای کمیسیون های امور رسانه، فرهنگ و ورزش آن را تدوین کردند آمده است‌:«روپرت مورداک شخص مناسبی برای هدایت یک شرکت بین المللی بزرگ نیست.»
در این گزارش آمده است‌:«با توجه به اینکه مورداک هیچگاه اقدامی را برای اطلاع یافتن از شنود تلفنی انجام نداد، وی به صورت عامدانه چشم خود را به اتفاقاتی که در شرکت ها و مراکز نشر تحت کنترل وی صورت می گرفت، بست.»
در این گزارش آمده است برخی از مدیران ارشد شرکت نیوز اینترنشنال مسیر تحقیقات را به بیراهه کشانده بودند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، در این گزارش آمده است مجلس عوام باید درباره نوع مجازات افرادی که سعی در گمراه کردن مسیر تحقیقات را داشتند تصمیم گیری کند.
نظرات بینندگان