arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

موسوی​لاری: بعید می‌بینم اصولگرایان رقبای واقعی اصلاح​طلب خود را برای انتخابات ریاست جمهوری به رقابت دعوت کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه اعتماد در گفت​وگویی با عبدالواحد موسوی لاری وزیر دولت اصلاحات نوشت:
*در طرح مقوله انتخابات ریاست‌جمهوری در مقطع فعلی آن هم قبل از اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس به پایان برسد نوعی شتاب‌زدگی و عجله نهفته است. کسانی‌که مساله را تعقیب می‌کنند عمدتا جریان رقیب اصلاحات و رسانه‌های منتسب به آنان هستند که با شتاب‌زدگی و عجله به این موضوع پرداخته‌اند. به ویژه مطرح کردن چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب با توجه به موضعی که در انتخابات مجلس نهم داشتند بر ابهام مساله افزوده است. دوگونه می‌شود با این مساله برخورد کرد؛ در وهله نخست یک دیدگاه وجود دارد که نوعی تلقی مثبت به شمار می‌رود. جریان اصولگرا این واقعیت را پذیرفته که بدون حضور کاندیدای اصلاح‌طلب، برگزاری انتخابات واقعی که در آن قدرت انتخاب و رقابت وجود داشته باشد، وجود ندارد. به همین دلیل از همین حالا به استقبال انتخابات رفته و سعی کرده با طرح شخصیت‌هایی از روی گمانه‌زنی منتسب به طیف اصلاحات فضا را رقابتی تعریف کنند.
*یک نگاه دیگر این است که دغدغه حضور اصلاح‌طلبان به عنوان کابوسی برای جریان اقتدارگرا همیشه وجود داشته و حالا هم وجود دارد و این است که اصولگرایان تلاش می‌کنند خودشان را فارغ از دغدغه و ترس و هیجان نشان داده و اضطراب درونی‌شان را کاهش دهند، به همین دلیل با گمانه‌زنی سعی دارند چهره‌های مورد توجه اصلاحات را مطرح کنند تا هم محکی بزنند که این افراد قصد کاندیداتوری دارند یا نه و هم فضا را با نام اصلاح‌طلبان رقابتی کنند.
*متاسفانه اصولگرایان همیشه در فضای غیررقابتی میدان‌داری کرده‌اند. یعنی هیچ‌وقت به خودشان تلقین نکرده‌اند که با جریان رقیب وارد رقابت بشوند و امکانات و فضای رقابتی فراهم کنند و به مردم فرصت بدهند تا خودشان انتخاب کنند و این مردم باشند که در این رقابت‌ها انتخاب و داوری می‌کنند. از نظر مشی اصولگرایان بعید می‌بینم آنها رقبای واقعی را دعوت کنند تا در صحنه سیاسی کشور حضور داشته باشند چرا که عادت دارند در میدانی که رقیب دست و پا بسته باشد و امکانات را در اختیار خود داشته و صاحب تریبون باشند، برنده میدان شوند در حالی که اگر رقیب همگام با آنها از امکانات برخوردار باشد، اصولگرایان بازنده میدان خواهند بود. باور قلبی من این است که آنها از رقبای اصلاح‌طلب دعوت نمی‌کنند و اگر این رفتار‌ها از آنها سر می‌زند تنها برای پاسخ به دغدغه‌های درونی خودشان در رابطه با ایجاد فضای رقابتی است اصولگرایان از یک طرف نمی‌خواهند قدرتی که بلامنازعه در اختیار به دیگری واگذار کنند و از طرف دیگر می‌دانند با ایجاد رقابت‌های ساختگی بین جبهه متحد و جبهه پایداری رقابتی شکل نمی‌گیرد و نیازمند چهره‌های اصلاح‌طلب هستند پس می‌خواهند در میدانی که صحنه رقابتی را بازسازی می‌کنند با مدیریت خودشان برنده باشند و امکان دسترسی به هدف یا حفظ قدرت را داشته باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
1
24
لازم اصولگراها دعوت کنند.
مردم ایران خود چشم انتظار حضور طیف حق گوی اصلاح طلبان هستند.
یک هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
5
موسوی لاری:
بعید می‌بینم اصولگرایان رقبای واقعی خود را برای حضور در صحنه سیاسی کشور دعوت کنند چرا که عادت دارند در میدانی برنده میدان شوند که رقیب دست و پا بسته باشد .
نظرات بینندگان