arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

خلاق‌ترین فوتبالیست‌های اروپا + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سایت بلیچر اسپورت در گزارشی نوشت: فوتبال اروپا پس از نسل طلایی اسپانیا کاملا تغییر کرد. بارسلونای اسپانیا در صحنه ظاهر شد و تأثیر بیشتری بر خلاقیت فوتبال گذاشت.

آنهایی که توانستند خود را در جریان مسابقه فوتبال بر سایرین دیکته کنند، در فصل نقل و انتقالات طرفداران زیادی پیدا کرده‌‌اند. بسیاری باشگاه‌ها تلاش می‌کنند با این تیم‌ها با شیوه‌ بازی زیبای تیکی تاکا رقابت کنند.

10 نفر از بازیکنانی که بیشترین موقعیت‌ها را روی دروازه حریفان ایجاد کرده‌اند؛ به شرح زیر معرفی می‌کنیم:

 
10- پل اسکولز، منچستریونایتد

اسکولز بدون شک یکی از اساطیر فوتبال است.

هافبک منچستریونایتد همچنان در سن 37 سالگی و پس از بازگشت دوباره از بازنشستگی سطح بسیار بالای استاندارد فوتبال خود را نشان می‌دهد.

ژاوی در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرد: در 15 تا 20 سال اخیر اسکولز بهترین و کامل‌ترین بازیکن میانی است که من دیده‌ام.

 

9- خوان ماتا، چلسی

خوان ماتا پس از پیوستن به چلسی از والنسیا در تابستان گذشته، فصل فوق‌العاده‌ای را در لیگ برتر پشت سر گذاشت.

لژیونر اسپانیایی به سرعت خود را با شرایط حاکم بر فوتبال انگلیس وفق داد و به یکی از بازیکنان کلیدی آبی‌پوشان تبدیل شد. وی در این فصل 22 پاس گل داده است.

بازیکن 24 ساله مهارت پاسکاری خود را در انگلیس تقویت کرد و شیوه بازی‌ خود را گسترش داد و هر بار یکی از آنها را در فوتبال چلسی به نمایش گذاشت.

 

8. فرانک ریبری، بایرن مونیخ

فرانک ریبری در این فصل بوندس‌لیگا در ترکیب بایرن مونیخ بهترین شرایط خود را تجربه کرد. لژیونر فرانسوی مهارت فوق‌العاده‌ای در عبور دادن توپ با هر دو پا دارد.

ریبری 23 گل برای فینالیست لیگ قهرمانان اروپا در این فصل خلق کرد.
 

7. ادن هزرد، لیل

ادن هزرد لژیونر بلژیکی فصل گذشته در لیگ یک با لیل درخشید و در نهایت تابستان با مبالغ هنگفتی برای انتقال مواجه شد.

بازیکن 21 ساله بدون شک با توانایی باز کردن بسته ترین خطوط دفاعی در هر باشگاه اروپایی موفق خواهد بود. منتظر خواهیم بود تا ببینیم هزرد در ادامه در کدام یک از باشگاه‌ها در فصل آینده توانایی‌های خود را به رخ خواهد کشید.


6. کریستیانو رونالدو، رئال مادرید

شاید پس از به ثمررساندن گل‌های فراوان در سال‌های اخیر، به نظر برسد که جایی برای حضور وی در میان 10 نفر برتر خلق موقعیت گل بر روی دروازه حریف ندارد، اما وی در این فصل پاس‌ گل‌های فراوانی نیز به آمار گل‌های خود افزوده است.

 

5. داوید سیلوا، منچسترسیتی

 سیلوا به اندازه کافی بدشانس بود که در تیمی به میدان برود که تعداد زیادی بازیکن شبیه به او داشته باشد. بنابراین سیلوا مجبور به ترک اسپانیا شد تا شایستگی‌های خود را در جای دیگری نشان دهد.

ستاره منچسترسیتی استاندارد بازی خود را به در جه بالاتری در لیگ برتر رساند و اکنون توجهات بیشتری را نسبت به زمان حضورش در والنسیا به خود جلب کرده است.

 

4. مسعود اوزیل، رئال مادرید

اوزیل از زمان پیوستن به رئال مادرید به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. وی پس از جدایی از وردربرمن و قرار گرفتن در ترکیب قوهای سفید در سال 2010، 33 پاس گل داده است.

اوزیل که اکنون خود را در یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان تثبیت کرده بدون شک یکی از خلاق‌ترین بازیکنان اروپا است.

 

3. ژاوی، بارسلونا

ژاوی یکی از قهرمانان اصلی نسل اخیر باشگاهش است که فوتبال اروپا در 5 فصل گذشته وارد مرحله جدید کرده است.

ژاوی با پا به توپ شدن‌های ماهرانه و بسیاری از توانمندی‌های فیزیکی، به یکی از ستون‌های اصلی بارسلونا تبدیل شده است.

ژاوی در ژانویه با 93.3 درصد صحت پاس به عنوان دومین بازیکن برتر اروپا شناخته شد.

 

2. آندره پیرلو، یوونتوس

پیرلو یک بار دیگر در این فصل خود را نشان داد. وی پس از 10 سال از میلان جدا شد. پیرلو به دلیل توانایی‌ در ارسال پاس‌های بلند و کوتاه از هر نقطه زمین یکی از خلاق‌ترین بازیکنان اروپا است. حملات بیانکونری همه توسط این بازیکن 32 ساله شکل می‌گیرد. وی همچنین مهارت خاصی در دیدن فضا‌هایی دارد که هیچ کس قادر به دیدن آنها نیست.

 

1. لیونل مسی، بارسلونا

لیونل مسی نه تنها بزرگترین گلزن اروپا که خلاق‌ترین بازیکن قاره است. این بازیکن 24 ساله 65 گل از 177 گل بارسلونا را در این فصل به ثبت رساند. مسی همچنین 28 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. این به این معناست که مسی 25 درصد از گل‌هایی را که خودش به ثمر نرسانده، خلق کرده است.

مسی می‌تواند به دلیل توانایی در پاسکاری، سرعت جرقه‌ای که می‌توانند بهترین خطوط دفاعی را نیز با چالش روبرو کند بهترین دهنده پاس گل دنیا انتخاب شود.

نظرات بینندگان