arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

آمریکا منع استفاده از واکسن جانسون اند جانسون را لغو کرد

در حالی که سازمان غذا و داروی آمریکا چندی پیش استفاده از واکسن جانسون اند جانسون را به خاطر خطرات احتمالی آن منع کرده بود، "مرکز کنترل بیماری و پیشگیری آمریکا" استفاده از این واکسن را برای مبارزه با کووید- ۱۹ بار دیگر مجاز اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: در حالی که سازمان غذا و داروی آمریکا چندی پیش استفاده از واکسن جانسون اند جانسون را به خاطر خطرات احتمالی آن منع کرده بود، "مرکز کنترل بیماری و پیشگیری آمریکا" استفاده از این واکسن را برای مبارزه با کووید- ۱۹ بار دیگر مجاز اعلام کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با انتشار این خبر نوشت: بنابر تصمیم «مرکز کنترل بیماری و پیشگیری آمریکا» (CDC) واکسن کووید-۱۹ از نوع جانسون اند جانسون به چرخه استفاده در این کشور باز می گردد، زیرا که برای مقابله با ویروس کرونا، منافع این واکسن بر مخاطرات آن برتری دارد.

لس آنجلس تایمز افزود: درحالی CDC تصمیم به استفاده دوباره از این واکسن گرفت که در پی دریافت برخی از گزارش ها مبنی بر اینکه واکسن جانسون اند جانسون در برخی از بیماران باعث ایجاد لخته خون شده، استفاده آن از ۲۴ فروردین ماه به مدت ۱۰ روز در آمریکا متوقف شده بود.

لس آنجلس تایمز درادامه نوشت: دکتر «راشل والنسکی» مدیر CDC دراین باره گفت، شهروندان آمریکایی می توانند از واکسن جانسون اند جانسون در کنار دیگر واکسن های کرونا مانند «فایزر» و «مدرنا» برای مقابله با کووید-۱۹ بهره مند شوند.

بنابراین گزارش نزدیک به ۹ میلیون دُز این واکسن درحال حاضر در سراسر آمریکا توزیع شده و چهار میلیون دُز دیگر آماده تحویل است.

درحالی آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا دست به واکسیناسیون سراسری زده است که هم اکنون شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور از مرز ۳۲ میلیون و ۷۰۰هزارنفر عبود کرده و از این تعداد نیز بیش از ۵۸۵ هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا همچنان کانون شماره یک شیوع این ویروس در سراسر جهان به شمار می رود.

نظرات بینندگان