arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

طرح اصلاح قانون دیوان عدالت اداری کلید خورد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در حال بررسی در این کمیسیون است و به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد. نوروزی درباره بخشی از مواد مطرح شده در این طرح توضیح داد: بر اساس این طرح شکایات و اعتراضات اشخاص حقیقی به صورت مستقیم در شعب تجدیدنظر رسیدگی می‌شود. البته سایر شکایات و اعتراضات در شعب بدوی رسیدگی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در حال بررسی در این کمیسیون است و به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

حجت الاسلام «حسن نوروزی» افزود: دیوان عدالت اداری یکی از پایگاه‌های حساس برای رسیدگی به شکایات، دادخواهی‌ها و اعتراضات مردم نسبت به مأموران یا واحدها یا آیین‌نامه‌های دولتی است و در طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، ‌ ابعاد مختلف آن بررسی شده که تحول اساسی این قانون را سبب خواهد شد.

نماینده بهارستان و رباط کریم با بیان اینکه این طرح باعث می‌شود دیوان عدالت اداری از همه ظرفیت خود برای عمل به وظایف استفاده کند، گفت: در طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ۶۹ ماده وجود دارد و این طرح فردا و روزهای آینده در کمیته مربوطه بررسی‌های نهایی شده و پس از شروع به کار صحن علنی در مجلس مطرح شود.

نوروزی درباره بخشی از مواد مطرح شده در این طرح توضیح داد: بر اساس این طرح شکایات و اعتراضات اشخاص حقیقی به صورت مستقیم در شعب تجدیدنظر رسیدگی می‌شود. البته سایر شکایات و اعتراضات در شعب بدوی رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس این طرح افراد دارای شرایط منصب قضا که دارای مدرک دکتری حقوق هستند پس از جذب با ابلاغ رییس قوه قضائیه به سمت دادرس علی‌البدل دیوان منصوب می‌شوند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی خاطرنشان کرد: نحوه رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موارد مطرح شده در این طرح است که در صحن مطرح خواهد شد.



نظرات بینندگان